
Do grupy 9- sowy uczęszcza 25 dzieci( 10 dziewczynek i 15 chłopców).Przedszkolaki z ,,Sówek" uwielbiają: spacery, spędzanie czasu na świeżym powietrzu, różnorodne zabawy ruchowe i muzyczne, malowanie, wyklejanie i rysowanie prac plastycznych. Największa frajdę sprawia im zabawa z kolegami i koleżankami z grupy oraz wspólne spędzanie czasu na wielorakich przedszkolnych aktywnościach. Nauczycielami w tej grupie są :Pani Natalia Biela i Pani Marta Pasternak. Pomoce nauczycieli to: Joanna Wolańska i Izabela Ciepłak.
Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na marzec 2025 roku
- rozwijanie mowy, utrwalenie poznanych liter
- rozwijanie mowy, utrwalenie poznanych liter
- analiza i synteza na poziomie głoski
- poznanie litery: z, Z, u, U, c, C
- rozwijanie umiejętności odejmowania oraz przeliczania w zakresie 9
- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10
- rozwijanie umiejętności poprawnego liczenia, doskonalenie umiejętności dodawania
- wprowadzenie pojęć: dłuższy, krótszy
- rozwijanie sprawności fizycznej
- wyrabianie umiejętności współdziałania z rówieśnikami podczas zabawy
- wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo-ruchowej
- stymulowanie ekspresji słownej
- poznawanie zwierząt z epoki lodowcowej
- rozwijanie sprawności manualnej; dbanie o porządek na stanowisku pracy
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł
- rozwijanie zainteresowania różnymi zjawiskami pogodowymi
- doskonalenie koncentracji uwagi podczas zabaw
- stworzenie przedszkolnego ogródka; rozwijanie wiedzy przyrodniczej
- rozwijanie logicznego myślenia
- kształtowanie umiejętności rozwiązywania sytuacji problemowych
- utrwalanie wiedzy na temat ptaków powracających na wiosnę do Polski
- rozumienie konieczności robienia wiosennych porządków
- zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie
- rozwijanie funkcji poznawczych
- rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji; rozwijanie zachowań prospołecznych
- rozwijanie umiejętności odróżniania zachowań pozytywnych od negatywnych
- rozwijanie wiedzy na temat wartości
- analiza i synteza na poziomie głoski
- zapoznanie z literą: z, Z, u, U, c, C
- rozwijanie umiejętności odejmowania oraz przeliczania w zakresie 9
- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10
- rozwijanie umiejętności poprawnego liczenia, doskonalenie umiejętności dodawania
- wprowadzenie pojęć: dłuższy, krótszy
- rozwijanie sprawności fizycznej
- rozwijanie mowy, utrwalenie poznanych liter
- analiza i synteza na poziomie głoski
- poznanie litery: z, Z, u, U, c, C
- rozwijanie umiejętności odejmowania oraz przeliczania w zakresie 9
- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10
- rozwijanie umiejętności poprawnego liczenia, doskonalenie umiejętności dodawania
- rozwijanie sprawności fizycznej
- wyrabianie umiejętności współdziałania z rówieśnikami podczas zabawy
- wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo-ruchowej
- stymulowanie ekspresji słownej
- poznawanie zwierząt z epoki lodowcowej
- rozwijanie sprawności manualnej; dbanie o porządek na stanowisku pracy
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł
- rozwijanie zainteresowania różnymi zjawiskami pogodowymi
- doskonalenie koncentracji uwagi podczas zabaw
- stworzenie przedszkolnego ogródka; rozwijanie wiedzy przyrodniczej
- rozwijanie logicznego myślenia
- kształtowanie umiejętności rozwiązywania sytuacji problemowych
- utrwalanie wiedzy na temat ptaków powracających na wiosnę do Polski
- rozumienie konieczności robienia wiosennych porządków
- zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie
- rozwijanie funkcji poznawczych
- rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji; rozwijanie zachowań prospołecznych
- rozwijanie umiejętności odróżniania zachowań pozytywnych od negatywnych
- rozwijanie wiedzy na temat wartości
- wyrabianie umiejętności współdziałania z rówieśnikami podczas zabawy
- wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo-ruchowej
- stymulowanie ekspresji słownej
- poznawanie zwierząt z epoki lodowcowej
- rozwijanie sprawności manualnej; dbanie o porządek na stanowisku pracy
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł
- rozwijanie zainteresowania różnymi zjawiskami pogodowymi
- doskonalenie koncentracji uwagi podczas zabaw
- stworzenie przedszkolnego ogródka; rozwijanie wiedzy przyrodniczej
- rozwijanie logicznego myślenia
- kształtowanie umiejętności rozwiązywania sytuacji problemowych
- utrwalanie wiedzy na temat ptaków powracających na wiosnę do Polski
- rozumienie konieczności robienia wiosennych porządków
- zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie
- rozwijanie funkcji poznawczych
- rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji; rozwijanie zachowań prospołecznych
- rozwijanie umiejętności odróżniania zachowań pozytywnych od negatywnych
- rozwijanie wiedzy na temat wartości
Tematyka :
1.Niezwykły świat zwierząt.
2.Marcowa pogoda.
3.Wiosenne przebudzenia i powroty.
4.Zwierzęta naszych pół i lasów.

Nauka wiersza
:
,,Przyjście wiosny"
Naplotkowała sosna,
że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
„Przyjedzie pewnie furą”.
Jeż się najeżył srodze:
„Raczej na hulajnodze”.
Wąż syknął: „Ja nie wierzę.
Przyjedzie na rowerze”.
Kos gwizdnął: „Wiem coś o tym.
Przyleci samolotem”.
„Skąd znowu – rzekła sroka –
Ja jej nie spuszczam z oka
I w zeszłym roku, w maju,
Widziałam ją w tramwaju”.
„Nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem!”
„A ja wam to dowiodę,
Że właśnie samochodem”.
„Nieprawda, bo w karecie!”
„W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Przypłynie własną łódką”.
A wiosna przyszło pieszo –
Już kwiaty z nią się śpieszą,
Już trawy przed nią rosną
I szumią: „Witaj wiosno!”.
Nauka piosenki
:
Maszeruje wiosna
Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.Refren: Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi, zielenieje świat !Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu
małą torebeczkę. Chętnie żuje gumę i robi
balony, a z nich każdy jest zielony.Refren: Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi, zielenieje świat!Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona.
Gdybyś zapomniała inną drogą poszła
zima by została mroźna.Refren: Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi, zielenieje świat!