Grupy

img 20240917 175703
Grupa 9
SOWY

Do grupy 9- sowy uczęszcza 25 dzieci( 10 dziewczynek i 15 chłopców).Przedszkolaki z ,,Sówek" uwielbiają: spacery, spędzanie czasu na świeżym powietrzu, różnorodne zabawy ruchowe i muzyczne, malowanie, wyklejanie i rysowanie prac plastycznych. Największa frajdę sprawia im zabawa z kolegami i koleżankami z grupy oraz wspólne spędzanie czasu na wielorakich przedszkolnych aktywnościach. Nauczycielami w tej grupie są :Pani Natalia Biela i Pani Marta Pasternak. Pomoce nauczycieli to: Joanna Wolańska i Izabela Ciepłak.

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na marzec 2025 roku

- rozwijanie mowy, utrwalenie poznanych liter

- rozwijanie mowy, utrwalenie poznanych liter

- analiza i synteza na poziomie głoski

- poznanie litery: z, Z, u, U, c, C

- rozwijanie umiejętności odejmowania oraz przeliczania w zakresie 9

- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10

- rozwijanie umiejętności poprawnego liczenia, doskonalenie umiejętności dodawania

- wprowadzenie pojęć: dłuższy, krótszy

- rozwijanie sprawności fizycznej

- wyrabianie umiejętności współdziałania z rówieśnikami podczas zabawy

- wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo-ruchowej

- stymulowanie ekspresji słownej

- poznawanie zwierząt z epoki lodowcowej

- rozwijanie sprawności manualnej; dbanie o porządek na stanowisku pracy

- wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł

- rozwijanie zainteresowania różnymi zjawiskami pogodowymi

- doskonalenie koncentracji uwagi podczas zabaw

- stworzenie przedszkolnego ogródka; rozwijanie wiedzy przyrodniczej

- rozwijanie logicznego myślenia

- kształtowanie umiejętności rozwiązywania sytuacji problemowych

- utrwalanie wiedzy na temat ptaków powracających na wiosnę do Polski

- rozumienie konieczności robienia wiosennych porządków

- zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie

- rozwijanie funkcji poznawczych

- rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji; rozwijanie zachowań prospołecznych

- rozwijanie umiejętności odróżniania zachowań pozytywnych od negatywnych

- rozwijanie wiedzy na temat wartości

- analiza i synteza na poziomie głoski

- zapoznanie z literą: z, Z, u, U, c, C

- rozwijanie umiejętności odejmowania oraz przeliczania w zakresie 9

- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10

- rozwijanie umiejętności poprawnego liczenia, doskonalenie umiejętności dodawania

- wprowadzenie pojęć: dłuższy, krótszy

- rozwijanie sprawności fizycznej

- rozwijanie mowy, utrwalenie poznanych liter

- analiza i synteza na poziomie głoski

- poznanie litery: z, Z, u, U, c, C

- rozwijanie umiejętności odejmowania oraz przeliczania w zakresie 9

- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10

- rozwijanie umiejętności poprawnego liczenia, doskonalenie umiejętności dodawania

- rozwijanie sprawności fizycznej

- wyrabianie umiejętności współdziałania z rówieśnikami podczas zabawy

- wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo-ruchowej

- stymulowanie ekspresji słownej

- poznawanie zwierząt z epoki lodowcowej

- rozwijanie sprawności manualnej; dbanie o porządek na stanowisku pracy

- wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł

- rozwijanie zainteresowania różnymi zjawiskami pogodowymi

- doskonalenie koncentracji uwagi podczas zabaw

- stworzenie przedszkolnego ogródka; rozwijanie wiedzy przyrodniczej

- rozwijanie logicznego myślenia

- kształtowanie umiejętności rozwiązywania sytuacji problemowych

- utrwalanie wiedzy na temat ptaków powracających na wiosnę do Polski

- rozumienie konieczności robienia wiosennych porządków

- zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie

- rozwijanie funkcji poznawczych

- rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji; rozwijanie zachowań prospołecznych

- rozwijanie umiejętności odróżniania zachowań pozytywnych od negatywnych

- rozwijanie wiedzy na temat wartości

- wyrabianie umiejętności współdziałania z rówieśnikami podczas zabawy

- wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo-ruchowej

- stymulowanie ekspresji słownej

- poznawanie zwierząt z epoki lodowcowej

- rozwijanie sprawności manualnej; dbanie o porządek na stanowisku pracy

- wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł

- rozwijanie zainteresowania różnymi zjawiskami pogodowymi

- doskonalenie koncentracji uwagi podczas zabaw

- stworzenie przedszkolnego ogródka; rozwijanie wiedzy przyrodniczej

- rozwijanie logicznego myślenia

- kształtowanie umiejętności rozwiązywania sytuacji problemowych

- utrwalanie wiedzy na temat ptaków powracających na wiosnę do Polski

- rozumienie konieczności robienia wiosennych porządków

- zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie

- rozwijanie funkcji poznawczych

- rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji; rozwijanie zachowań prospołecznych

- rozwijanie umiejętności odróżniania zachowań pozytywnych od negatywnych

- rozwijanie wiedzy na temat wartości

Tematyka :

1.Niezwykły świat zwierząt.

2.Marcowa pogoda.

3.Wiosenne przebudzenia i powroty.

4.Zwierzęta naszych pół i lasów.

naklejka kolorowa sowka 17512 v2

Nauka wiersza :
,,Przyjście wiosny"

Na­plot­ko­wa­ła so­sna,
że już się zbli­ża wio­sna.

Kret skrzy­wił się po­nu­ro:
„Przy­je­dzie pew­nie furą”.

Jeż się na­je­żył sro­dze:
„Ra­czej na hu­laj­no­dze”.

Wąż syk­nął: „Ja nie wie­rzę.
Przy­je­dzie na ro­we­rze”.

Kos gwizd­nął: „Wiem coś o tym.
Przy­le­ci sa­mo­lo­tem”.

„Skąd zno­wu – rze­kła sro­ka –
Ja jej nie spusz­czam z oka
I w ze­szłym roku, w maju,
Wi­dzia­łam ją w tram­wa­ju”.

„Nie­praw­da! Wio­sna zwy­kle
Przy­jeż­dża mo­to­cy­klem!”

„A ja wam to do­wio­dę,
Że wła­śnie sa­mo­cho­dem”.

„Nie­praw­da, bo w ka­re­cie!”
„W ka­re­cie? Cóż pan ple­cie?
Oświad­czyć mogę krót­ko,
Przy­pły­nie wła­sną łód­ką”.

A wio­sna przy­szło pie­szo –
Już kwia­ty z nią się śpie­szą,
Już tra­wy przed nią ro­sną
I szu­mią: „Wi­taj wio­sno!”.

Nauka piosenki :
Maszeruje wiosna

Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Refren: Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi, zielenieje świat !

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu
małą torebeczkę. Chętnie żuje gumę i robi
balony, a z nich każdy jest zielony.

Refren: Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi, zielenieje świat!

Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona.
Gdybyś zapomniała inną drogą poszła
zima by została mroźna.

Refren: Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi, zielenieje świat!