Grupy

IMG 9796
Grupa 8
PSZCZÓŁKI

Grupa Pszczółki to dzieci 5-, 6- letnie. Każdego dnia odkrywamy nasze  przedszkole. Bardzo chętnie uczymy się nowych zabaw i razem możemy się wesoło bawić. Chcemy być samodzielni i koleżeńscy.   Chętnie poznajemy otaczający nas świat, jesteśmy twórczymi, dociekliwymi i bardzo pomysłowymi pszczółkami. Dzieci 6- letnie  w ciągu całego roku będą aktywnie przygotowywać się do rozpoczęcia edukacji w szkole. Wszystkie Pszczółki zapewne z łatwością sprostają wszystkim tegorocznym wyzwaniom.

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na marzec 2024 roku

Poznajemy przyrodę

  • Poznawanie prehistorycznych zwierząt i roślin występujących na Ziemi przed milionami lat.
  • Poznawanie wybranych właściwości fizycznych węgla kamiennego i soli kamiennej.
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, szpaki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy).
  • Poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach.
  • Uroczyste powitanie wiosny – poznawanie wybranych obrzędów ludowych związanych z tym dniem.
  • Obserwowanie zmieniających się warunków pogodowych; poznawanie składników pogody: temperatura, wiatr, opady.

 

Nasze rodziny

  • Wzmocnienie więzi w rodzinie poprzez kultywowanie tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi.
  • Wytwarzanie radosnej atmosfery z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych.

 

Początkowa nauka czytania i pisania. Elementy matematyki

  • Układanie zdań, liczenie w nich słów, tworzenie rymów. Dzielenie nazw na sylaby i głoski. Rysowanie pod zdjęciami odpowiedniej liczby kresek, odpowiadającej liczbie sylab (lub głosek).
  • Zapoznanie z literą: z, u, c, j – małą i wielką, drukowaną i pisaną.
  • Wprowadzenie odejmowania jako ubywania, zapoznanie z graficznym znakiem odejmowania.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby
  • Dodawanie i odejmowanie na konkretach w zakresie dziesięciu, układanie działań. Stosowanie zapisu +,=,-, >,<.

Tematyka :

  1. Zwierzęta sprzed milionów lat.
  2. Pogoda marcowa.
  3. Wiosno, ach to ty!
  4. Wielkanoc.
pszczolki v2

Nauka wiersza :
Wiosna

Przyszła do nas pani wiosna,

cała w sukni z kwiatów.

Uśmiechnięta i radosna,

wśród lecących ptaków.

Powróciły z nią bociany,

z dalekiej Afryki.

Żaby w stawie się zbudziły,

misie i jeżyki.

W krzewach słychać śpiew skowronka,

słonko mocniej grzeje.

Na listeczku śpi biedronka,

wiatr leciutko wieje.

Witaj wiosno! Piękna pani.

Cieszy nas twój powrót.

Zieleń liści, świerszczy granie,

kwiatów pełen ogród.

Nauka piosenki :
Idzie wiosna

1. Kiedy idę do przedszkola

słonko topi śnieg na polach.

Budzi kwiaty, budzi drzewa,

a skowronek w górze śpiewa.

 

Ref:  Idzie Wiosna! La, la, la, la, la!

Idzie Wiosna! La, la, la, la, la!

Idzie Wiosna! La, la, la, la, la!

Żegnaj Zimo zła! Pa, pa!

 

2. Już zakwitły pierwsze kwiatki,

obudziły się niedźwiadki.

Jeż wystawił z norki nosek

i zaśpiewał raźnym głosem.