Muchomorki to jest grupa nasza,
która wszystkim dziś ogłasza,
że jesteśmy starszakami,
prawdziwymi już zuchami.
Wspólnie razem się bawimy
i przez zabawę się uczymy.
Poznajemy liter wiele,
to są nasi przyjaciele.
Dni tygodnia również znamy,
po kolei wymieniamy.
Cyferkami się bawimy,
dodać, odjąć potrafimy.
Wychodzimy na podwórko,
czy jest słońce, czy pochmurno.
Gramy w piłkę, chowanego,
z koleżanką i kolegą.
Kiedy minie roczek cały,
pełnym plecakiem miłych wspomnień
do szkoły wyruszmy.
Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na marzec 2024 roku
- poznanie różnych gatunków dinozaurów;
- zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi w epoce lodowcowej;
- rozwijanie i stabilizacja zmysłu przedsionkowego i proprioceptywnego poprzez zabawy , ćwiczenia i spacery na świeżym powietrzu;
- rozwijanie aktywności i ekspresji poprzez rytm i melodię piosenek;
- rozwijanie sprawności manualnej i kreatywności przez wykonywanie prac plastycznych różnymi technikami;
- rozwijanie aktywności badawczej przez obserwacje, doświadczenia i wyciągania wniosków;
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych , zachęcanie do poszerzania wiadomości nt. marcowej pogody, poszerzenie widomości nt. zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach;
- utrwalenie wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę, i zwierząt budzących się ze snu zimowego;
-zwracanie uwagi na dopasowanie stroju do pogody;
- wykonywanie wiosennych porządków;
-zachęcanie do prowadzenia upraw i hodowli, interesowanie się wzrostem wysianej rośliny
- poznanie pracy ornitologa;
- zapoznanie i zachęcanie do kultywowania tradycji wielkanocnych, do układania życzeń wielkanocnych
Przygotowanie do nauki pisania i czytania
- zapoznanie z literą z, u, c, j- małą i wielką, drukowaną i pisaną;
- rozwijanie słuchu fonematycznego przez dzielenie nazw na sylaby i głoski.
Elementy matematyki
- zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 10;
- utrwalenie znaków <, >, =;
- doskonalenie liczenia w zakresie 10;
- utrwalenie figur geometrycznych;
- kształtowanie umiejętności określania kierunków, ustalenie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby i innych przedmiotów.
Tematyka :
- Zwierzęta sprzed milionów lat.
- Pogoda marcowa.
- Wiosno ach to ty.
- Wielkanoc.
Nauka wiersza
:
,,Przyjście wiosny"
Naplotkowała sosna,
że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
„Przyjedzie pewnie furą”.
Jeż się najeżył srodze:
„Raczej na hulajnodze”.
Wąż syknął: „Ja nie wierzę.
Przyjedzie na rowerze”.
Kos gwizdnął: „Wiem coś o tym.
Przyleci samolotem”.
„Skąd znowu – rzekła sroka –
Ja jej nie spuszczam z oka
I w zeszłym roku, w maju,
Widziałam ją w tramwaju”.
„Nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem!”
„A ja wam to dowiodę,
Że właśnie samochodem”.
„Nieprawda, bo w karecie!”
„W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Przypłynie własną łódką”.
A wiosna przyszło pieszo –
Już kwiaty z nią się śpieszą,
Już trawy przed nią rosną
I szumią: „Witaj wiosno!”.
Nauka piosenki
:
,,Wiosenne buziaki"
1. Już rozgościła się wiosna,
słońce i kwiaty przyniosła.
Huśta się lekko na tęczy.
Motyle i ptaki ślą wiośnie buziaki.
Rf: Hop, hop, raz, dwa, trzy,
tańczymy z wiosenką ja i ty.
Nawet gdy z burzy wiosennej deszcz,
to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.
Hop, hop, raz, dwa, trzy,
bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
A całe miasto całusy śle.
Bez wiosny było tu źle
Rf:
2. Słońce rozdaje promyki,
gonią się w lesie strumyki.
Mrówki zaczęły porządki,
a grube ślimaki ślą wiośnie buziaki.
Rf:
2. Kwiaty swe płatki umyły
i świeże stroje włożyły.
Budzą się wszystkie zwierzaki.
Kociaki i psiaki ślą wiośnie buziaki.