Grupy

placeholder
Grupa 3
MUCHOMORKI

W naszej wesołej grupie Muchomorków jest dziewięć dziewczynek i piętnastu chłopców. Razem tworzymy zgraną paczkę, która każdego dnia odkrywa coś nowego i ciekawego. Będziemy uczyć się literek, poznawać świat książek, chodzić na spacery, obserwować przyrodę i cieszyć się wspólną zabawą. W grupie Muchomorków nigdy nie brakuje radości, uśmiechu i dobrego humoru, a każdy dzień to okazja do zdobywania nowych doświadczeń i przeżywania wspaniałych przygód.

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na wrzesień 2025 roku

Cele ogólne zajęć:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka:
  • doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie sprawności fizycznej i precyzji ruchów
  • kształtowanie świadomości własnego ciała
  • stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych
  • usprawnianie aparatu artykulacyjnego
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • rozwijanie umiejętności aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu 

    2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

  • kształtowanie więzi emocjonalnej z przedszkolem
  • rozpoznawanie i nazywanie uczuć oraz emocji
  • wdrażanie do rozumienia uczuć i emocji innych ludzi

    3. Społeczny obszar rozwoju dziecka:

  • kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej
  • rozwijanie umiejętności właściwego zachowania w łazience i przy stoliku
  • doskonalenie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych
  • kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych
  • wdrażanie do podejmowania świadomych decyzji i wyborów
  • rozwijanie umiejętności pracy w zespole            

    4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka:

  • rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych
  • rozwijanie kreatywności, wyobraźni i wrażliwość artystycznej
  • kształtowanie umiejętności i wykorzystywania koloru i kreski jako środków wyrazu artystycznego
  • rozwijanie umiejętności wykonywania prac technicznych zgodnie z podaną instrukcją           
  • rozwijanie mowy i myślenia
  • wdrażanie to uważnego słuchania i w opowiadania się na temat
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia związane z jesienią
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • budowanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia dotyczące stosunków przestrzennych
  • rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 10
  • rozwijanie umiejętności obserwowania i wyciągania wniosków
  • rozwijanie umiejętności intuicyjnego rozróżniania figur geometrycznych (koło kwadrat, trójkąt, prostokąt)

 

 

Tematyka :

  • Nasza grupa
  • Emocje i uczucia
  • Jesienne impresje
  • Babie lato
muchomorki

Nauka wiersza :
Gimnastyka paluszkowa

Nasze palce dziś ćwiczymy,

żeby bardzo sprawne były.

Paluszkami poruszamy

i kręcimy nadgarstkami,

a rączkami tak machamy,

piąstki zaciskamy.

Nauka piosenki :
Przebojowa jesień

1. Jesień, jesień, jesień liście pomalowała.

Na czerwono-brązowo i złoto park cały przefarbowała.

Ref.: Szur, szur, szur, szur, szur, szur, w liściach szuramy.

Chrup, chrup, chrup, chrup, chrup, owoce zjadamy.

Hop, hop, hop, hop, hop, kasztany zbieramy.

Wiu, wiu, wiu, wiu, z wiatrem biegamy.

A jesień jak wróżka na skrzydłach leci

i żarcikami rozśmiesza dzieci.

Jesień słoneczna, soczysta i zdrowa,

po prostu- przebojowa!

2. Jesień, jesień, jesień wielką dynię zerwała. Jabłka, gruszki i śliwki przepyszne dzieciom dziś podarowała.

Ref.: Szur, szur, szur…

3. Jesień, jesień, jesień w parku, w ogrodzie w lesie.

Słoneczniki i kwiaty jesienne dla wszystkich z uśmiechem niesie.

Ref.: Szur, szur, szur...