Witajcie! My maluszki nazywamy się „Słoneczka”! W naszej grupie jest 11 dziewczynek i 14 chłopców. Wiele rzeczy, które robimy jest dla nas nowością. Codziennie doskonalimy umiejętności w zakresie czynności samoobsługowych. Staramy się sami rozbierać i ubierać, pięknie jeść, próbować nowych smaków i zjadać posiłki z talerzyka, aby być zdrowym i rumianym jak słoneczko. Rozpoznajemy znaczki w szatni, uczymy się korzystać z toalety, dokładnie myjemy rączki i buzię w łazience. Lubimy szybko biegać i skakać, dlatego często wychodzimy do ogrodu przedszkolnego i super się bawimy. Pani Justyna i pani Ania organizują nam dużo ciekawych zajęć: rysujemy, lepimy, malujemy, śpiewamy, tańczymy i recytujemy wierszyki. Pani Edytka pomaga nam w różnych czynnościach.
Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na marzec 2024 roku
- rozwijanie umiejętności zakładania ubrań
- korzystanie z własnych zmysłów: rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszanych dźwięków, rozpoznawanie za pomocą wzroku, dotyku;
- korzystanie z toalety;
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
- nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru);
- nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
Artystyczna aktywność dziecka:
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
- budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg);
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
- rozumienie znaczenia estetycznego urządzenia wnętrz, w których się przebywa;
- podejmowanie prób wspólnych zabaw.
- stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy);
- dzielenie się swoimi przeżyciami;
- odpowiadanie na pytania,
- odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie;
- poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwracanie na ubiór tych osób;
- spacerowanie w pobliżu przedszkola.
- uważne słuchanie rozmówcy;
- maszerowanie w rytmie muzyki lub rytmie wystukiwanym na bębenku;
- rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np. poprzez pocieranie, gniecenie różnych rodzajów papieru lub stukanie przedmiotami;
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
- swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
- powtarzanie krótkich rymowanek;
- wypowiadanie się prostymi zdaniami.
- słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela;
- nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
- tworzenie galerii prac plastycznych dzieci;
- naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt;
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej;
- budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg);
Tematyka :
1. Zwierzęta z przed milionów lat.
2. Pogoda marcowa.
3. Wiosno, ach to Ty?
4. Mamy różne charaktery.
Nauka wiersza
:
Dinozaury
Dino, dino, dinozaury
Ktoś powiedział, że wymarły
A ja na to mu odpowiem,
one żyją w mojej głowie.
Nauka piosenki
:
Marzec szuka wiosny
1. Śpiewa ptaszek, szumi sosna,
że nadchodzi właśnie wiosna.
Marzec szuka jej od rana
- gdzie ta wiosna wyczekana?Ref. Ram pam pam, ram pam pam
szuka wiosny Marzec Pan,
Tu i tam, tu i tam,
szuka wiosny Marzec Pan.2. W lesie, w polu wiosny szuka
do niedźwiadka gawry stuka.
Zajrzał też do mysiej dziurki
i odwiedził dom wiewiórki.Ref. Ram pam pam…
3. Mruczą kotki na gałązkach,
że się spóźni trochę wiosna.
Choć słoneczko już przypieka,
ona wciąż z nadejściem zwleka.Ref. Ram pam pam…