Grupy

grupowe na strone v3
Grupa 5
MISIE

Grupa Misie to wesoła grupa dzieci 4 i 5-letnich. Jesteśmy bardzo ciekawi świata i chętnie chcemy uczyć się nowych zabaw a przy tym zdobywać coraz to nowe wiadomości, umiejętności i poszerzać swoje zainteresowania. Jesteśmy kreatywni, koleżeńscy i chętnie pomagamy sobie nawzajem. Uwielbiamy aktywnie spędzać czas na świeżym powietrzu. Każdy dzień wypełniony jest radosną zabawą i fajnymi zajęciami edukacyjnymi. Przed nami jednak ważne wyzwanie - wkroczenie w świat liter i liczb. Z uśmiechem na twarzach i wiarą we własne możliwości sprostamy wszystkim zadaniom, a pobyt w przedszkolu będzie dla nas czasem przyjemności i wszechstronnego rozwoju. 

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na marzec 2024 roku

Aktywności dzieci:

  • słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia;
  • wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z dorosłymi w codziennych sytuacjach;
  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami;
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • rozpoznawanie zapisu swojego imienia;
  • wyklaskiwanie rytmicznych fragmentów piosenek;
  • przekazywanie swoich odczuć, intencji w sposób werbalny i niewerbalny;
  • odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań;
  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
  • całościowe rozpoznawanie napisów umieszczonych w sali zajęć – nazw znajdujących się tam zabawek, kącików zainteresowań , roślin (sukcesywne ich wymienianie);
  • rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
  • tworzenie sylab z poznanych liter i ich odczytywanie;
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych;
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych;
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
  • śpiewanie piosenek – zbiorowe i indywidualne;
  • wykorzystywanie naturalnych efektów perkusyjnych (klaskania, tupania, stukania…) do akompaniamentu podczas słuchania lub śpiewania piosenek;
  • wyrażanie swoich przeżyć wewnętrznych, uczuć poprzez różne formy ekspresji: słowną, ruchową, plastyczną, muzyczną.
  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość;

Tematyka :

1. Pogoda marcowa

2. Wiosno, ach to ty! - 2.tyg.

3. Mamy rożne charaktery

misie

Nauka wiersza :
Łąka

Powiał letni wietrzyk,
łąka zapachniała,
świeżą koniczyną
pokryła się cała.

Brzęczą głośno pszczoły,
pracują wytrwale.
Zapylają kwiaty,
nie nudzą się wcale.

Słońce ciepłe blaski
na ziemię wysyła.
Mienią się w nich skrzydła
pięknego motyla.

Na łące tej chciałbym
znaleźć się przez chwilę
i stać się prześlicznym
barwnym motylem.

Nauka piosenki :
Wiosna na hulajnodze

1. Nagle ciepłem powiało,

nagle cos w lesie zapachniało.

Wszystkie lody stopniały,

a świat zielony zrobił się cały.

Ref.: Wiosna! hej! hej! hej!

Jedzie wiosna na hulajnodze

Wszystkie kwiaty zakwitły przy drodze

Wiatr wiośnie długie włosy rozwiewa

Młodymi pąkami szepczą do niej drzewa.

2. Ale co to? Śnieg pada.

Cicho na bazie sobie spada

Wiosna porusza chmurami

i znów słoneczko ciepłe nad nami.