
Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na czerwiec 2025 roku
- poznanie dzieci z różnych stron świata;
- kształtowanie pozytywnej postawy wobec osób niepełnosprawnych i uświadomienie konieczności pomocy takim osobom;
- kształtowanie prawidłowych postaw społecznych, wyjaśnienie pojęcia przyjaźń;
- utrwalenie nazw kontynentów, wskazywanie ich na globusie;
- poznawanie miejsc letniego wypoczynku;
- poznanie historii powstawania bursztynu, oraz sposobu jego wykorzystania;
- utrwalenie wiadomości na temat charakterystycznych cech lata;
- omówienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w różnych miejscach wakacyjnego wypoczynku;
- obserwowanie, w sposób bezpośredni i pośredni, zmian zachodzących w przyrodzie w wybranych środowiskach (np. w lesie, w górach);
- przestrzeganie odpowiedniego zachowania się podczas burzy, huraganu;
- poznawanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego;
- rozwijanie wrażliwości muzycznej dzieci przez dawanie możliwości podejmowania aktywności muzycznej;
- rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas codziennych czynności samoobsługowych i porządkowych, zabaw konstrukcyjnych, plastycznych, wycinania, lepienia, prób pisania po śladzie w liniaturze i w kratce;
- kształtowanie postawy otwartości, zadowolenia w relacjach z ludźmi; budzenie zaciekawienia tematem szkoły; podnoszenie poczucia własnej wartości przez dawanie możliwości pokazania swoich walorów, umiejętności i mocnych stron podczas wymyślania, tworzenia i doświadczania w pracach z całą grupą; – stwarzanie okazji do rozmowy o swoich emocjach i uświadomienia, że każdy je przeżywa; rozwijanie umiejętności logicznego i zrozumiałego wypowiadania się na temat swoich odczuć;
- stwarzanie możliwości do podejmowania współpracy podczas działań twórczych;
- wzbogacenie zainteresowania kulturą Afryki;
- utrwalenie nazw owoców egzotycznych;
- wzbogacenie wiedzy o instrumentach afrykańskich
Przygotowanie do nauki czytania i pisania:
- doskonalenie percepcji słuchowej przez dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania wyrazów, zdań i prostych tekstów słowno-obrazkowych; pamięciowe opanowywanie tekstów wierszy, piosenek;
–-stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego związanych z omawianym tematem; posługiwanie się alfabetem; układanie wyrazów, zdań z rozsypanek;
Przygotowanie do nauki liczenia:
- doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; wprowadzenie cyfry 0 i liczby 10 i układanie jej z cyfr; posługiwanie się monetami w sytuacji zabawy; wykorzystanie umiejętności mierzenia do tworzenia gier;
Tematyka :
- Niby tacy sami a jednak inni
- Lato, lato, czeka
- Pożegnania nadszedł czas
- Podróż po Afryce

Nauka wiersza
:
Idziemy do szkoły
Idziemy do szkoły, do jasnych klas,
Każdy radosny, każdy wesoły,
Nauka czeka nas
I książka ta prawdziwa
Mądrą literką nas woła.
Zeszyt, pióro, ołówek nas wzywa,
Wzywa nas szkoła.
I znów tu małe dzieci
Na tych krzesełkach zasiądą,
Czas im przyjemnie zleci,
Wesoło bawić się będą.
A my wspominać będziemy
Nasze kochane przedszkole,
Bo już naprawdę idziemy
Na szóstkach uczyć się w szkole.
Nauka piosenki
:
Gdy maj nadchodzi
1.Gdy maj nadchodzi i kwitną kwiatki
A ty już kończysz swe siedem lat
Żegnasz zerówkę lub sześciolatki
I zaraz ruszysz dalej w świat
Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja.
Może jednak tu zostanę jeszcze rok lub dwa
2.A kiedy czerwiec jak woda płynie
Na dworze lata nadchodzi dzień
Dla wszystkich chłopców i dla dziewczynek
Przedszkole właśnie kończy się
3.Rzec „do widzenia” trzeba na drogę
Bo po wakacjach nie wrócisz już
Wspominaj często przedszkolne progi
By miłych wspomnień nie krył kurz.