Grupy

IMG 2564 v2
Grupa 6
KRASNALE

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na czerwiec 2025 roku

- poznanie dzieci z różnych stron świata;

- kształtowanie pozytywnej postawy wobec osób niepełnosprawnych i uświadomienie konieczności pomocy takim osobom;

- kształtowanie prawidłowych postaw społecznych, wyjaśnienie pojęcia przyjaźń;

- utrwalenie nazw kontynentów, wskazywanie ich na globusie;

- poznawanie miejsc letniego wypoczynku;

- poznanie historii powstawania bursztynu, oraz sposobu jego wykorzystania;

- utrwalenie wiadomości na temat charakterystycznych cech lata;

- omówienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w różnych miejscach wakacyjnego wypoczynku;

- obserwowanie, w sposób bezpośredni i pośredni, zmian zachodzących w przyrodzie w wybranych środowiskach (np. w lesie, w górach);

 - przestrzeganie odpowiedniego zachowania się podczas burzy, huraganu;

- poznawanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego;

- rozwijanie wrażliwości muzycznej dzieci przez dawanie możliwości podejmowania aktywności muzycznej;

 - rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas codziennych czynności samoobsługowych i porządkowych, zabaw konstrukcyjnych, plastycznych, wycinania, lepienia, prób pisania po śladzie w liniaturze i w kratce;

- kształtowanie postawy otwartości, zadowolenia w relacjach z ludźmi; budzenie zaciekawienia tematem szkoły; podnoszenie poczucia własnej wartości przez dawanie możliwości pokazania swoich walorów, umiejętności i mocnych stron podczas wymyślania, tworzenia i doświadczania w pracach z całą grupą; – stwarzanie okazji do rozmowy o swoich emocjach i uświadomienia, że każdy je przeżywa; rozwijanie umiejętności logicznego i zrozumiałego wypowiadania się na temat swoich odczuć;

- stwarzanie możliwości do podejmowania współpracy podczas działań twórczych;

- wzbogacenie zainteresowania kulturą Afryki;

- utrwalenie nazw owoców egzotycznych;

- wzbogacenie wiedzy o instrumentach afrykańskich

 

Przygotowanie do nauki czytania i pisania:

- doskonalenie percepcji słuchowej przez dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania wyrazów, zdań i prostych tekstów słowno-obrazkowych; pamięciowe opanowywanie tekstów wierszy, piosenek;

–-stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego związanych z omawianym tematem; posługiwanie się alfabetem; układanie wyrazów, zdań z rozsypanek;

 

Przygotowanie do nauki liczenia:

- doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; wprowadzenie cyfry 0 i liczby 10 i układanie jej z cyfr; posługiwanie się monetami w sytuacji zabawy; wykorzystanie umiejętności mierzenia do tworzenia gier;

 

Tematyka :

  1. Niby tacy sami a jednak inni
  2. Lato, lato, czeka
  3. Pożegnania nadszedł czas
  4. Podróż po Afryce
krasnal

Nauka wiersza :
Idziemy do szkoły

Idziemy do szkoły, do jasnych klas,

Każdy radosny, każdy wesoły,

Nauka czeka nas

I książka ta prawdziwa

Mądrą literką nas woła.

Zeszyt, pióro, ołówek nas wzywa,

Wzywa nas szkoła.

 

I znów tu małe dzieci

Na tych krzesełkach zasiądą,

Czas im przyjemnie zleci,

Wesoło bawić się będą.

A my wspominać będziemy

Nasze kochane przedszkole,

Bo już naprawdę idziemy

Na szóstkach uczyć się w szkole.

Nauka piosenki :
Gdy maj nadchodzi

1.Gdy maj nadchodzi i kwitną kwiatki

A ty już kończysz swe siedem lat

Żegnasz zerówkę lub sześciolatki

I zaraz ruszysz dalej w świat

 

Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja.

 Może jednak tu zostanę jeszcze rok  lub dwa

 

2.A kiedy czerwiec jak woda płynie

Na dworze lata nadchodzi dzień

Dla wszystkich chłopców i dla dziewczynek

Przedszkole właśnie kończy się

 

3.Rzec „do widzenia” trzeba na drogę

Bo po wakacjach nie wrócisz już

Wspominaj często przedszkolne progi

By miłych wspomnień nie krył kurz.