Grupy

384556688 978529009903544 7623862131678005916 n
Grupa 6
KRASNALE

Do grupy 6 -KRASNALE uczęszcza 24 dzieci pięcioletnich (9 chłopców ,15- dziewczynek).Przedszkolaki z tej grupy bardzo lubią różnego rodzaju zabawy ruchowe przy muzyce, na świeżym powietrzu, z wykorzystaniem różnorodnych sprzętów. Ponad to uwielbiają prace plastyczne malowanie farbami, wyklejanki, tworzenie figurek z plasteliny. Chętnie spożywają różnorodne i zdrowe posiłki z dużą ilością warzyw i owoców. Są bardzo żywiołowe i pełne nieskrępowanej spontanicznej dziecięcej radości. Nad ich holistycznym, emocjonalnym, społecznym, poznawczym i fizycznym rozwojem czuwają nauczycielki Natalia Biela i Beata Szpakowska. Pomoce wychowawcy to Renata Czech i Joanna Wolańska.

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na marzec 2024 roku

 

  • słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia;
  • wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z dorosłymi w codziennych sytuacjach;
  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami;
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • rozpoznawanie zapisu swojego imienia;
  • wyklaskiwanie rytmicznych fragmentów piosenek;
  • przekazywanie swoich odczuć, intencji w sposób werbalny i niewerbalny;
  • odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań;
  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
  • całościowe rozpoznawanie napisów umieszczonych w sali zajęć – nazw znajdujących się tam zabawek, kącików zainteresowań , roślin (sukcesywne ich wymienianie);
  • rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
  • tworzenie sylab z poznanych liter i ich odczytywanie;
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych;
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych;
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
  • śpiewanie piosenek – zbiorowe i indywidualne;
  • wykorzystywanie naturalnych efektów perkusyjnych (klaskania, tupania, stukania…) do akompaniamentu podczas słuchania lub śpiewania piosenek;
  • wyrażanie swoich przeżyć wewnętrznych, uczuć poprzez różne formy ekspresji: słowną, ruchową, plastyczną, muzyczną.
  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość;
  • zapoznanie z literą Z, z, U, u, C, c, Ł, ł
  • zapoznanie z zapisem liczby 10;
  • rozwijanie słuchu fonematycznego przez dzielenie nazw na sylaby i głoski.

Tematyka :

1. Pogoda marcowa

2. Wiosno, ach to ty! 

3. Mamy rożne charaktery

4. Wielkanoc

krasnal

Nauka wiersza :
Wielkanoc

Obudziły się pisanki
Wielkanocnym rankiem
I wołają
Patrzcie – tu na stole
Same niespodzianki!
Bazie srebrno – białe
I baranek mały.
Ten baranek ma talerzyk
Skubie z niego owies świeży
A baby pękate
W cukrowych fartuchach
Śmieją się wesoło
Od ucha do ucha.

Nauka piosenki :
Wiosna na hulajnodze

1. Nagle ciepłem powiało,

nagle cos w lesie zapachniało.

Wszystkie lody stopniały,

a świat zielony zrobił się cały.

Ref.: Wiosna! hej! hej! hej!

Jedzie wiosna na hulajnodze

Wszystkie kwiaty zakwitły przy drodze

Wiatr wiośnie długie włosy rozwiewa

Młodymi pąkami szepczą do niej drzewa.

2. Ale co to? Śnieg pada.

Cicho na bazie sobie spada

Wiosna porusza chmurami

i znów słoneczko ciepłe nad nami.