Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na styczeń 2025 roku
- Rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
- Wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
- Uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
- Poznawanie tradycji związanych z nastaniem Nowego Roku
- Wzbogacanie wiedzy na temat kalendarza i jego znaczenia
- Zapoznanie z rodzajami zegarów
- Nabywanie umiejętności skupiania uwagi na przekazie literackim
- Poszerzenie wiadomości dotyczących miesięcy i pór roku
- Rozumienie pojęcia czasu poprzez dostrzeganie stałego następstwa dni i nocy oraz pór roku
- Utrwalanie wiadomości na temat charakterystycznych cech poszczególnych pór roku
- Poznanie zasad sportowego zachowania, poznanie różnych dyscyplin sportów zimowych, wdrażanie do zachowania zasad bezpieczeństwa podczas uprawiania sportów/zabaw zimowych
- Utrwalanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas zabaw zimowych,
- Wzbogacenie wiadomości na temat wybranych gatunków ptaków,
- Rozumienie konieczności dokarmiania ptaków oraz zwierząt leśnych zimą,
- Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
- Organizowanie warunków do doświadczeń i zabaw badawczych,
- Zapoznanie z pracą leśnika,
- Kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do starszych,
- Poznawanie przybliżonych dat świąt rodzinnych,
- Orientowanie się, jakie istnieje pokrewieństwo w rodzinie,
- Zapoznanie z tradycjami karnawałowymi w Polsce i na świecie,
Przygotowanie do pisania i czytania
- Zapoznanie z literą s, S, n, N, b, B,
- Wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się dana sylabą;
- Rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
- Rozwijanie mowy poprzez stwarzanie sytuacji edukacyjnych wymagających wypowiadania się,
Elementy matematyki
- Odkrywanie zapisu cyfrowego 8,
- Utrwalanie nazw dni tygodnia i miesięcy,
- Rozwijanie umiejętności rachunkowych, utrwalanie znajomości figur geometrycznych,
- Tworzenie zbiorów na podstawie podanych cech,
- Wyodrębnianie części wspólnej zbiorów,
- Odczytywanie godzin z tarczy zegara,
- Poznanie znaku dodawania ,,+”,
- Porządkowanie miesięcy do poszczególnych pór roku
Tematyka :
- Mijają dni, miesiące, lata
- Zima i zwierzęta
- Babcia i dziadek
- Karnawał
Nauka wiersza
:
Babcia i dziadek
Drogi dziadku, tak się cieszę,
że takiego dziadka mam.
Z tobą zawsze łowię ryby,
w gry planszowe chętnie gram.
Kiedy coś mi się popsuje,
ty narzędzi wyjmiesz stos.
Wszystko, szybko zreperujesz,
dzięki tobie nie mam trosk.
Dziś święto twoje, dziś twój dzień,
niech wszystkie troski odejdą w cień.
Bądź zdrowy i żyj mi sto lat,
upiększając mój dziecięcy świat.
Droga babciu tak się cieszę,
że ja taką babcię mam.
Za te wszystkie wspólne chwile,
dziś laurkę tobie dam.
Z tobą zawsze jest wesoło,
lubię gdy się spotykamy,
na wycieczkach rowerowych,
okolice podziwiamy.
Dziś święto twoje, dziś twój dzień,
niech wszystkie troski odejdą w cień
Nauka piosenki
:
Moi kochani
- Babciu jesteś kochana, dziadku jesteś kochany.
Bardzo lubię z wami spędzać czas.
Cieszę się, że oprócz taty i mamy,
babciu, dziadku mam tu właśnie was.
Rf: Przesyłam wam zawsze dużo dobrych życzeń,
i słodkie serduszka zrobione z moich dłoni.
Zawsze będziemy razem, czy lipiec, czy styczeń.
Słońca w nas niech żaden smutek nigdy nie zasłoni /Bis
2. Babciu przytul mnie mocno, dziadku, podaj mi ręce,
gdy smuteczki pukną do drzwi.
Babciu może deser zrobię w podzięce?
Ty i dziadek pomożesz mi.
Rf:
3. Gdy kiedyś pobawię się w wielkie czarowanie,
wyczaruję dla was pojazd latający w chmury.
Razem polecimy nim na nieba zwiedzanie.
I każdy puchar lodów ulubionych tam dostanie.
Rf: