Grupy

placeholder
Grupa 6
KRASNALE

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na wrzesień 2025 roku

 

Obszar z podstawy programowej

 

Zamierzenia

fizyczny

·       Doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych.

·       Rozwijanie sprawności manualnej.

·       Rozwijanie sprawności fizycznej i precyzji ruchów.

·       Kształtowanie świadomości własnego ciała.

·       Stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych.

·       Usprawnianie aparatu artykulacyjnego.

·       Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowe.

·       Rozwijanie umiejętności aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.

·       Wdrażanie do aktywnego i bezpiecznego uczestnictwa w zabawach ruchowych.

emocjonalny

·       Kształtowanie więzi emocjonalnej z przedszkolem.

·       Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji.

·       Wdrażanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi.

Społeczny

·       Kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej.

·       Bon ton w łazience i przy stolikach.

·       Doskonalenie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych podczas powitania i pożegnania.

·       Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych.

·       Wdrażanie do podejmowania świadomych decyzji i wyborów.

·       Rozwijanie umiejętności pracy w zespole.

poznawczy

·       Rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych.

·       Rozwijanie kreatywności, wyobraźni i wrażliwości artystycznej.

·       Kształtowanie umiejętności wykorzystania koloru i kreski jako środków wyrazu artystycznego.

·       Rozwijanie umiejętności wykonywania prac technicznych zgodnie z podaną instrukcją.

·       Rozwijanie mowy i myślenia.

·       Wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na temat.

·       Wzbogacenie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia związane z jesienią. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.

·       Budowanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia dotyczące stosunków przestrzennych.

·       Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 10.

·       Rozwijanie umiejętności obserwowania i wyciągania wniosków.

·       Rozwijanie umiejętności intuicyjnego rozróżniania figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt)

Tematyka :

 

  1. Nasza grupa
  2. Emocje i uczucia
  3. Jesienne impresje
  4. Babie lato
krasnal

Nauka wiersza :
Spadają liście

 

Spadają liście dębu,

kasztanowca i jarzębu,

brzozy, olchy i klonu,

topoli, buka i jesionu.

 

Jedne liście tańczą,

Wirują na wietrze powoli,

Inne opadają ciężko

Czy liście to spadnie boli?

 

Spadają liście kolorowe,

Te mniej i te bardziej ładne.

Który z nich na ziemię

Jako pierwszy spadnie? Kto odgadnie?

Nauka piosenki :
Ja, Amelka i ja, Adaś

Pięknie was witamy!

Do nauki i zabawy

Wszystkich zapraszamy.

Ref:Jak się masz?,Jak się masz?

Jak się dzisiaj czujesz?

 Jeśli czujesz się wspaniale,

skacz z radości w górę!

  1. Chętnie tutaj przychodzimy,

Bo tu jest wesoło.

Wszyscy bardzo się lubimy,

Śmiech wciąż słychać wkoło.

  1. Jest już Zuzia, Pola, Julek,

Gabryś, Antek, Klara.

Jest Też Wojtek i Antośia,

Zosia, Hania, Maja.

  1. Są też w grupie nowe dzieci.

Bardzo was lubimy!

Chcemy poznać się wzajemnie,

 

więc się przedstawiamy.

Wiersz: Spadają liście z drzew,

Te małe i te duże.

Jeden spadnie na ziemię,

a drugi gdzieś obok, w kałużę.