
Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na luty 2025 roku
- Rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
- Wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
- Uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
- Zapoznanie z etapami powstawania książki;
- Zapoznanie z pracą autora, drukarza, grafika;
- Zachęcanie dzieci do czynnego udziału w akcji uwalniania książek;
- Zapoznanie z etapami powstawania papieru;
- Rozpoznawanie bajek i bajkowych postaci;
- Zapoznanie z etapami powstawania filmu;
- Wzbogacenie wiedzy na temat zawodów;
- Poznanie różnych rodzajów muzeów;
- Klasyfikowanie eksperymentów muzealnych;
- Rozwijanie zainteresowań badawczych ;
- Wzbogacanie wiedzy o instrumentach;
- Rozwijanie zainteresowań kosmosem;
- Zapoznanie ze zjawiskami zachodzącymi w kosmosie;
- Poznanie Układu Słonecznego;
- Poznanie nazw zawodów z przeszłości i współczesnych;
- Poznanie nazw narzędzi potrzebnych do wykonywania wybranych zawodów;
- Doskonalenie umiejętności łączenia ruchu z grą na instrumentach;
- Zapoznanie z pracą: archeologa, choreografa.
Przygotowanie do pisania i czytania
- Zapoznanie z literą g, G, w, W, p, P,
- Wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się dana sylabą;
- Rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
- Rozwijanie umiejętności budowania zdań;
- Rozwijanie mowy poprzez stwarzanie sytuacji edukacyjnych wymagających wypowiadania się,
Elementy matematyki
- Odkrywanie zapisu cyfrowego 9,
- Zapoznanie ze znakiem graficznym odejmowania,
- Doskonalenie umiejętności + i -,
- Utrwalenie poznanych znaków matematycznych +, -, = oraz liczb od 1 do 9 i przeliczanie w zakresie 9,
- Rozumienie określeń ,,mniej niż”, ,,więcej niż”,
- Rozwijanie umiejętności liczenia,
- Utrwalenie kierunków prawo, lewo, góra, dół
Tematyka :
- Baśnie, bajki, bajeczki.
- Puk, puk, to ja, sztuka.
- Tajemnice kosmosu.
- Zawody.

Nauka wiersza
:
,,Kim będę, gdy dorosnę"
Kim zostanę gdy dorosnę?
Jaki zawód będę miał?
Zdradzę wam dziś, moi drodzy,
jakie to pomysły mam…
Może zostanę kucharzem,
przyrządzałbym rożne dania.
Mam w sobie wielki talent,
i smykałkę do gotowania.
Może zostanę piłkarzem
na mundialach będę grał,
i dla wszystkich mych kibiców
zdobywać bramki bym chciał.
Może zostanę pilotem,
latałbym wciąż samolotem
i zwiedzał różne kraje,
czułbym się wtedy wspaniale.
Kim zostanę, gdy dorosnę?
Jaki zawód będę miał?
Jak wiecie, moi drodzy,
wiele pomysłów już dziś mam.
Nauka piosenki
:
,,Co to jest sztuka"
- gdy w teatrze zaraz będzie przedstawienie
i aktorzy nam pokażą się na scenie,
na widowni dużo widzów
każdy swego miejsca szuka
Rf: To jest sztuka.
To jest sztuka.
Do naszych oczu, uszu, serc- cicho puka /x2
2. Czy to teatr, czy galeria z obrazkami,
albo kino i ludowy sklep z rzeźbami,
czy muzeum, czy też koncert
albo balet lub opera
proszę ciszej, bo już sztuka drzwi otwiera.
Rf: