Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na listopad 2024 roku
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
- wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie, malowanie;
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np.: powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy;
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
- radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach, rozmowach, słuchaniu wybranych utworów literackich;
- kształtowanie właściwych zachowań wobec zwierząt domowych
- poznanie miejsc charakterystycznych dla Polski
- poznanie strojów i pieśni ludowych
- przybliżenie wiadomości znanych Polaków i Polek
- przypomnienie symboli narodowych
- pogłębianie wiedzy na temat praw dziecka
- zachęcanie do rzetelnego wypełniania swoich obowiązków
- poznanie organizacji UNICEF
- różnicowanie i nazywanie emocji
- przypomnienie numerów alarmowych
- zapoznanie z piramidą zdrowego odżywiania
- poznanie przedmiotów służących do utrzymania czystości, opisywanie ich zastosowania
- przyzwyczajanie do systematycznego dbania o czystość ciała
Przygotowanie do pisania i czytania
- Zapoznanie z literą i, I, t, T, d, D, k, K
- wymawianie samogłosek, a potem wymawianie za nauczycielem spółgłosek;
- słuchanie zdań, wyodrębnianie w nich słów; liczenie słów w zdaniach; układanie zdań z określonej liczby słów; określanie kolejnych słów w zdaniu;
- wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się dana sylabą;
- rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi;
- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
Elementy matematyki
- odkrywanie zapisu cyfrowego 5, 0, 6
- zapoznanie z figurą geometryczną trójkątem
- tworzenie zbiorów;
- porównywanie szacunkowe liczebności zbiorów, np. poprzez łączenie w pary ich elementów, nakładanie ich na siebie;
- określenie kierunków w przestrzeni: prawo lewo, góra, dół;
Tematyka :
- Moja rodzina, mój dom.
- Co powinienem wiedzieć o Polsce.
- Moje prawa i obowiązki.
- Moje zdrowie i bezpieczeństwo.
Nauka wiersza
:
,, Co to jest Polska"
Co to jest Polska? –
Spytał Jaś w przedszkolu.
Polska – to wieś i las,
i zboże w polu,
i szosa, którą pędzi
do miasta autobus,
i samolot, co leci
wysoko, na tobą.
Polska – to miasto,
strumień i rzeka,
i komin fabryczny,
co dymi z daleka,
a nawet obłoki,
gdy nad nami mkną.
Polska to jest także twój rodzinny dom.
A przedszkole?
Tak – i przedszkole,
i róża w ogrodzie
i książka na stole.
Nauka piosenki
:
,,Jest takie miejsce"
1. Jest takie miejsce na mapie świata
gdzie mieszka mama ja , no i tata
gdzie płynie Wisła
Gdzie są Mazury
u góry Bałtyk
na dole góry
tu swą wielkością wszystkich zachwyca
miasto Warszawa - nasza stolica
a orła zdobi korona
flaga powiewa Biało-czerowna
RF:
To Polska właśnie
to moje miejsce
tutaj mocniej bije mi serce
To Polska właśnie
to moje miejsce
tutaj mocniej bije mi serce
Polska, Polska
2. Gdzieś nad wierzbami szumi muzyka
ta od Szopena, od Fryderyka
tu , koleżanko oraz kolego
tak wiele miejsca jest dla każdego
RF:
3. W tych wielkich miastach
i małym wioskach
to nasza wspólna ojczyzna - Polska, Polska, Polska
Polska, Polska, Polska, Polska
RF: