
Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na marzec 2025 roku
- Rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
- Wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
- Uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
- Zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi,
- Utrwalanie nazw wybranych zwierząt egzotycznych,
- Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia,
- Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie,
- Zakładanie zielonego ogródka
- Poznanie zwyczaju topienia marzanny
- Poznanie stanów skupienia wody i ich właściwości
- Poznanie zwierząt mieszkających w morzach, oceanach, dżungli i na sawannie
- Poszerzenie wiadomości na temat zwierząt morskich
- Poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie,
- Wzbogacanie wiedzy na temat pierwszych wiosennych kwiatów
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
- Określenie zmian zachodzących w życiu zwierząt wiosną
- Poznanie drogi, jaką pokonują ptaki podczas wędrówek
- Omówienie wyglądu i zwyczajów bociana
- Zapoznanie z charakterystycznymi cechami ptaków, ssaków i owadów
- Poznawanie zachowania się wybranych zwierząt,
- Określanie tempa poruszania się zwierząt,
- Przybliżanie wiadomości o życiu pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka.
Przygotowanie do pisania i czytania
- Zapoznanie z literą z, Z, u, U, c, C, ł, Ł,
- Wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się dana sylabą;
- Rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
- Układanie nazw obrazków z liter, odczytywanie ich.
- Odróżnianie druku od pisma
- Budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.
- Rozwijanie mowy poprzez stwarzanie sytuacji edukacyjnych wymagających wypowiadania się,
Elementy matematyki
- Odkrywanie zapisu cyfrowego 10,
- Porównywanie liczebności zbiorów,
- Utrwalenie poznanych znaków matematycznych +, -, = oraz liczb od 1 do 10 i przeliczanie w zakresie 10,
- Rozwijanie umiejętności liczenia,
Tematyka :
- Niezwykły świat zwierząt
- Marcowa pogoda
- Wiosenne przebudzenia i powroty
- Zwierzęta naszych pól i lasów

Nauka wiersza
:
,,Oznaki wiosny"
Dmuchnął ciepły wiatr od łąki,
już na gruszy pierwsze pąki!
Na jabłonce skrzeczy kawka:
– tam pod płotem wzeszła trawka!
A na grządce, czy nie słyszysz?
Żółte kiełki – to irysy!
– Słyszę – wróbel jej odwrzaśnie –
pierwszy fiołek zakwitł właśnie!
Strzyżyk z gniazda się wychyla!
– ja widziałem już motyla!
Wszędzie szczebiot, szum wesoły.
W ulu się zbudziły pszczoły.
Jaki ruch i gwar w ogródku!
Witaj, wiosno, żegnaj smutku!
Nauka piosenki
:
,,Nareszcie wiosna"
- Przyszła do nas wiosna,
słoneczna, radosna.
Budzi kwiaty, budzi drzewa,
ze słonkiem śpiewa /x2
2. Przywitały ptaki,
bo właśnie wróciły,
gdy się tylko dowiedziały,
że już nie ma zimy./x2
3. Wiosennym deszczykiem
kaczeńce podlewa
i przygląda się radośnie
listeczkom na drzewach. /x2
4.Teraz budzi żabki,
pszczoły i chrabąszcze,
tańczy razem z motylami
na kwitnącej łące. /x2
5.Woła do niedźwiedzia:
,,Wstawaj, misiu, wstawaj!
Już wiosenne kwiaty kwitną,
zielenieje trawa!”/x2
6. I dzieci łaskocze
słońca promieniami.
,,Chodźcie dzieci, chodźcie,
dzieci z wiosną się pobawić”./x2