Grupy

IMG 2564 v2
Grupa 6
KRASNALE

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na marzec 2025 roku

  • Rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • Wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
  • Uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • Zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi,
  • Utrwalanie nazw wybranych zwierząt egzotycznych,
  • Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia,
  • Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie,
  • Zakładanie zielonego ogródka
  • Poznanie zwyczaju topienia marzanny
  • Poznanie stanów skupienia wody i ich właściwości
  • Poznanie zwierząt mieszkających w morzach, oceanach, dżungli i na sawannie
  • Poszerzenie wiadomości na temat zwierząt morskich
  • Poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie,
  • Wzbogacanie wiedzy na temat pierwszych wiosennych kwiatów
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • Określenie zmian zachodzących w życiu zwierząt wiosną
  • Poznanie drogi, jaką pokonują ptaki podczas wędrówek
  • Omówienie wyglądu i zwyczajów bociana
  • Zapoznanie z charakterystycznymi cechami ptaków, ssaków i owadów
  • Poznawanie zachowania się wybranych zwierząt,
  • Określanie tempa poruszania się zwierząt,
  • Przybliżanie wiadomości o życiu pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka.

 

 

Przygotowanie do pisania i czytania

  • Zapoznanie z literą z, Z, u, U, c, C, ł, Ł,
  • Wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się dana sylabą;
  • Rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
  • Układanie nazw obrazków z liter, odczytywanie ich.
  • Odróżnianie druku od pisma
  • Budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.
  • Rozwijanie mowy poprzez stwarzanie sytuacji edukacyjnych wymagających wypowiadania się,

 

Elementy matematyki

  • Odkrywanie zapisu cyfrowego 10,
  • Porównywanie liczebności zbiorów,
  • Utrwalenie poznanych znaków matematycznych +, -, = oraz liczb od 1 do 10 i przeliczanie w zakresie 10,
  • Rozwijanie umiejętności liczenia,

 

Tematyka :

  1. Niezwykły świat zwierząt
  2. Marcowa pogoda
  3. Wiosenne przebudzenia i powroty
  4. Zwierzęta naszych pól i lasów
krasnal

Nauka wiersza :
,,Oznaki wiosny"

Dmuchnął ciepły wiatr od łąki,
już na gruszy pierwsze pąki!
Na jabłonce skrzeczy kawka:
– tam pod płotem wzeszła trawka!
A na grządce, czy nie słyszysz?
Żółte kiełki – to irysy!
– Słyszę – wróbel jej odwrzaśnie –
pierwszy fiołek zakwitł właśnie!
Strzyżyk z gniazda się wychyla!
– ja widziałem już motyla!
Wszędzie szczebiot, szum wesoły.
W ulu się zbudziły pszczoły.
Jaki ruch i gwar w ogródku!
Witaj, wiosno, żegnaj smutku!

 

Nauka piosenki :
,,Nareszcie wiosna"

  1. Przyszła do nas wiosna,

        słoneczna, radosna.

        Budzi kwiaty, budzi drzewa,

        ze słonkiem śpiewa /x2

    2. Przywitały ptaki,

        bo właśnie wróciły,

       gdy się tylko dowiedziały,

       że już nie ma zimy./x2

    3. Wiosennym deszczykiem

       kaczeńce podlewa

       i przygląda się radośnie

       listeczkom na drzewach. /x2

   4.Teraz budzi żabki,

      pszczoły i chrabąszcze,

      tańczy razem z motylami

      na kwitnącej łące. /x2

   5.Woła do niedźwiedzia:

    ,,Wstawaj, misiu, wstawaj!

     Już wiosenne kwiaty kwitną,

     zielenieje trawa!”/x2

   6. I dzieci łaskocze

     słońca promieniami.

    ,,Chodźcie dzieci, chodźcie,

    dzieci z wiosną się pobawić”./x2