Grupy

IMG 2564 v2
Grupa 6
KRASNALE

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na luty 2025 roku

  • Rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • Wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
  • Uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • Zapoznanie z etapami powstawania książki;
  • Zapoznanie z pracą autora, drukarza, grafika;
  • Zachęcanie dzieci do czynnego udziału w akcji uwalniania książek;
  • Zapoznanie z etapami powstawania papieru;
  • Rozpoznawanie bajek i bajkowych postaci;
  • Zapoznanie z etapami powstawania filmu;
  • Wzbogacenie wiedzy na temat zawodów;
  • Poznanie różnych rodzajów muzeów;
  • Klasyfikowanie eksperymentów muzealnych;
  • Rozwijanie zainteresowań badawczych ;
  • Wzbogacanie wiedzy o instrumentach;
  • Rozwijanie zainteresowań kosmosem;
  • Zapoznanie ze zjawiskami zachodzącymi w kosmosie;
  • Poznanie Układu Słonecznego;
  • Poznanie nazw zawodów z przeszłości i współczesnych;
  • Poznanie nazw narzędzi potrzebnych do wykonywania wybranych zawodów;
  • Doskonalenie umiejętności łączenia ruchu z grą na instrumentach;
  • Zapoznanie z pracą: archeologa, choreografa.

 

 

 

Przygotowanie do pisania i czytania

  • Zapoznanie z literą g, G, w, W, p, P,
  • Wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się dana sylabą;
  • Rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
  • Rozwijanie umiejętności budowania zdań;
  • Rozwijanie mowy poprzez stwarzanie sytuacji edukacyjnych wymagających wypowiadania się,

 

Elementy matematyki

  • Odkrywanie zapisu cyfrowego 9,
  • Zapoznanie ze znakiem graficznym odejmowania,
  • Doskonalenie umiejętności + i -,
  • Utrwalenie poznanych znaków matematycznych +, -, = oraz liczb od 1 do 9 i przeliczanie w zakresie 9,
  • Rozumienie określeń ,,mniej niż”, ,,więcej niż”,
  • Rozwijanie umiejętności liczenia,
  • Utrwalenie kierunków prawo, lewo, góra, dół

 

Tematyka :

  1. Baśnie, bajki, bajeczki.
  2. Puk, puk, to ja, sztuka.
  3. Tajemnice kosmosu.
  4. Zawody.
krasnal

Nauka wiersza :
,,Kim będę, gdy dorosnę"

Kim zostanę gdy dorosnę?

Jaki zawód będę miał?

Zdradzę wam dziś, moi drodzy,

jakie to pomysły mam…

 

Może zostanę kucharzem,

przyrządzałbym rożne dania.

Mam w sobie wielki talent,

i smykałkę do gotowania.

 

Może zostanę piłkarzem

na mundialach będę grał,

i dla wszystkich mych kibiców

zdobywać bramki bym chciał.

 

Może zostanę pilotem,

latałbym wciąż samolotem

i zwiedzał różne kraje,

czułbym się wtedy wspaniale.

 

Kim zostanę, gdy dorosnę?

Jaki zawód będę miał?

Jak wiecie, moi drodzy,

wiele pomysłów już dziś mam.

 

Nauka piosenki :
,,Co to jest sztuka"

  1. gdy w teatrze zaraz będzie przedstawienie

        i aktorzy nam pokażą się na scenie,

        na widowni dużo widzów

        każdy swego miejsca szuka

 

Rf: To jest sztuka.

       To jest sztuka.

       Do naszych oczu, uszu, serc- cicho puka /x2

 

 2. Czy to teatr, czy galeria z obrazkami,

     albo kino i ludowy sklep z rzeźbami,

    czy muzeum, czy też koncert

    albo balet lub opera

    proszę ciszej, bo już sztuka drzwi otwiera.

 

Rf: