
Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na wrzesień 2025 roku
Obszar z podstawy programowej |
Zamierzenia |
fizyczny |
· Doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych. · Rozwijanie sprawności manualnej. · Rozwijanie sprawności fizycznej i precyzji ruchów. · Kształtowanie świadomości własnego ciała. · Stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych. · Usprawnianie aparatu artykulacyjnego. · Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowe. · Rozwijanie umiejętności aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. · Wdrażanie do aktywnego i bezpiecznego uczestnictwa w zabawach ruchowych. |
emocjonalny |
· Kształtowanie więzi emocjonalnej z przedszkolem. · Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji. · Wdrażanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi. |
Społeczny |
· Kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej. · Bon ton w łazience i przy stolikach. · Doskonalenie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych podczas powitania i pożegnania. · Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych. · Wdrażanie do podejmowania świadomych decyzji i wyborów. · Rozwijanie umiejętności pracy w zespole. |
poznawczy |
· Rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych. · Rozwijanie kreatywności, wyobraźni i wrażliwości artystycznej. · Kształtowanie umiejętności wykorzystania koloru i kreski jako środków wyrazu artystycznego. · Rozwijanie umiejętności wykonywania prac technicznych zgodnie z podaną instrukcją. · Rozwijanie mowy i myślenia. · Wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na temat. · Wzbogacenie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia związane z jesienią. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych. · Budowanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia dotyczące stosunków przestrzennych. · Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 10. · Rozwijanie umiejętności obserwowania i wyciągania wniosków. · Rozwijanie umiejętności intuicyjnego rozróżniania figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt) |
Tematyka :
- Nasza grupa
- Emocje i uczucia
- Jesienne impresje
- Babie lato

Nauka wiersza
:
Spadają liście
Spadają liście dębu,
kasztanowca i jarzębu,
brzozy, olchy i klonu,
topoli, buka i jesionu.
Jedne liście tańczą,
Wirują na wietrze powoli,
Inne opadają ciężko
Czy liście to spadnie boli?
Spadają liście kolorowe,
Te mniej i te bardziej ładne.
Który z nich na ziemię
Jako pierwszy spadnie? Kto odgadnie?
Nauka piosenki
:
Ja, Amelka i ja, Adaś
Pięknie was witamy!
Do nauki i zabawy
Wszystkich zapraszamy.
Ref:Jak się masz?,Jak się masz?
Jak się dzisiaj czujesz?
Jeśli czujesz się wspaniale,
skacz z radości w górę!
- Chętnie tutaj przychodzimy,
Bo tu jest wesoło.
Wszyscy bardzo się lubimy,
Śmiech wciąż słychać wkoło.
- Jest już Zuzia, Pola, Julek,
Gabryś, Antek, Klara.
Jest Też Wojtek i Antośia,
Zosia, Hania, Maja.
- Są też w grupie nowe dzieci.
Bardzo was lubimy!
Chcemy poznać się wzajemnie,
więc się przedstawiamy.
Wiersz: Spadają liście z drzew,
Te małe i te duże.
Jeden spadnie na ziemię,
a drugi gdzieś obok, w kałużę.