Grupy

placeholder
Grupa 7
MOTYLKI

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na wrzesień 2025 roku

 

Obszar z podstawy programowej

 

Zamierzenia

fizyczny

·       Doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych.

·       Rozwijanie sprawności manualnej.

·       Rozwijanie sprawności fizycznej i precyzji ruchów.

·       Kształtowanie świadomości własnego ciała.

·       Stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych.

·       Usprawnianie aparatu artykulacyjnego.

·       Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowe.

·       Rozwijanie umiejętności aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.

·       Wdrażanie do aktywnego i bezpiecznego uczestnictwa w zabawach ruchowych.

emocjonalny

·       Kształtowanie więzi emocjonalnej z przedszkolem.

·       Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji.

·       Wdrażanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi.

Społeczny

·       Kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej.

·       Bon ton w łazience i przy stolikach.

·       Doskonalenie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych podczas powitania i pożegnania.

·       Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych.

·       Wdrażanie do podejmowania świadomych decyzji i wyborów.

·       Rozwijanie umiejętności pracy w zespole.

poznawczy

·       Rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych.

·       Rozwijanie kreatywności, wyobraźni i wrażliwości artystycznej.

·       Kształtowanie umiejętności wykorzystania koloru i kreski jako środków wyrazu artystycznego.

·       Rozwijanie umiejętności wykonywania prac technicznych zgodnie z podaną instrukcją.

·       Rozwijanie mowy i myślenia.

·       Wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na temat.

·       Wzbogacenie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia związane z jesienią. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.

·       Budowanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia dotyczące stosunków przestrzennych.

·       Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 10.

·       Rozwijanie umiejętności obserwowania i wyciągania wniosków.

·       Rozwijanie umiejętności intuicyjnego rozróżniania figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt)

Tematyka :

  1. Nasza grupa
  2. Emocje i uczucia
  3. Jesienne impresje
  4. Babie lato
motylki

Nauka wiersza :
Zapasy

c

 Tup, tup – śpieszy jeżyk:

- Dziś mam pracy nawał!

Właśnie niosę na swych kolcach

Jabłka duży kawał.

 

Z gałęzi na gałąź

Wiewióreczka skacze.

- Może jeszcze w śród liści orzeszka zobaczę.

 

Małe, szare myszki

Po polach myszkują

Na ściernisku cennych

Ziaren poszukują.

 

Pszczoły głośno brzęczą:

- Ostatnie sprzątanie! -

To, dlatego w ulu

Takie zamieszanie.

 

Mama miś podściółkę

Miękką w norze ściele.

- Oj, dla mej rodzinki

Liści trzeba wiele!

Nauka piosenki :
Przebojowa jesień

1.Jesień, jesień, jesień liście pomalowała.

Na czerwono, brązowo i złoto park cały przefarbowała.

 

Ref.: Szur, szur, szur, szur, szur, szur, w liściach szuramy.

Chrup, chrup, chrup, chrup, chrup, owoce zjadamy.

Hop, hop, hop, hop, hop, kasztany zbieramy.

Wiu, wiu, wiu, wiu, z wiatrem biegamy.

A jesień jak wróżka na skrzydłach leci

i żarcikami rozśmiesza dzieci.

Jesień słoneczna, soczysta i zdrowa,

po prostu – przebojowa!

 

2. Jesień, jesień, jesień wielką dynię zerwała.

Jabłka, gruszki i śliwki przepyszne dzieciom dziś podarowała.

 

Ref.: Szur, szur, szur…

3. Jesień, jesień, jesień w parku, w ogrodzie, w lesie.

Słoneczniki i kwiaty jesienne dla wszystkich z uśmiechem niesie.

Ref.: Szur, szur, szur…