Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na grudzień 2025 roku
Fizyczny obszar rozwoju dziecka:
- Rozwijanie sprawności manualnych.
- Wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami.
- Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej, koordynacji ruchowej, umiejętności pracy i zabawy w grupie.
- Rozwijanie świadomości swojego ciała i orientacji w przestrzeni.
- Stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych.
- Rozwijanie percepcji i pamięci wzrokowej, słuchowej i węchowej.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
- Uwrażliwianie na potrzeby zwierząt.
- Budowanie więzi emocjonalnej z naturą, w tym odpowiedzialności za otaczający świat – dokarmianie ptaków, dbanie o najbliższe otoczenie.
- Budowanie wiary we własne możliwości, poczucia własnej wartości, pozytywnego obrazu siebie.
- Wdrażanie do zgodnej zabawy w grupie i odczuwania radości ze wspólnej zabawy
- Kształtowanie odporności emocjonalnej i fizycznej.
- Rozwijanie umiejętności komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku.
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji i uczuć poprzez muzykę i sztukę.
- Wyrażanie uczuć i emocji za pomocą różnych środków wyrazu.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
- Wdrażanie do zgodnej zabawy.
- Wdrażanie do uważnego słuchania.
- Budowanie systemu wartości dziecka.
- Kształtowanie poczucia sprawczości, rozwijanie umiejętności podejmowania grupowych decyzji i dokonywania wspólnych wyborów.
- Usprawnianie umiejętności koncentrowania się na określonej czynności.
- Rozwijanie postawy odpowiedzialności i współdziałania jako podstawy budowania współpracy, nawiązywania dobrych i szczęśliwych relacji z innymi ludźmi.
- Tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupienia uwagi na osobie mówiącej i wykonywanym zadaniu.
- Rozwijanie postawy przywiązania do tradycji rodzinnych.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania własnych mocnych stron.
- Rozwijanie umiejętności społecznych, aktywności i motywacji do działania.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
- Rozwijanie mowy i myślenia.
- Wzbogacanie biernego i czynnego słownictwa dziecka.
- Rozwijanie umiejętności formułowania pytań i odpowiadania na nie.
- Rozwijanie myślenia matematycznego.
- Kształtowanie pojęcia liczby.
- Wdrażanie do poprawnego posługiwania się terminami matematycznymi. Rozwijanie umiejętności szacowania „na oko”.
- Rozwijanie umiejętności przeliczania, porównywania, porządkowania i przyporządkowywania.
- Rozwijanie aktywności twórczej – muzycznej i ruchowej.
- Rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych.
- Uwrażliwianie na nastrój, charakter, budowę utworu.
- Rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.
- Rozwijanie umiejętności wyrażania swoich marzeń za pomocą różnych środków wyrazu plastycznego.
- Rozbudzanie zainteresowań technicznych.
- Rozwijanie zainteresowania światem przyrody.
Tematyka :
- Domowy detektyw
- Nasze marzenia
- Boże Narodzenie
- W oczekiwaniu na nowy rok
Nauka wiersza
:
List do Mikołaja
Piszę list do Mikołaja, kropka.
Myślę, że Cię wkrótce spotkam!
Ale nie wiesz, drogi Święty,
jakie przynieść masz prezenty!
Więc:
Dla pieska gryzącego
przynieś proszę coś smacznego.
A dla kotka, który drapie,
myszkę – niech ją sobie łapie.
Myszce – serka odrobinę,
niech go skubie przez godzinę.
Dla mnie coś tajemniczego,
ty sam wiesz, co to takiego!
Składam list, naklejam znaczek,
na kopercie kreślę szlaczek,
adres – jest! Niech zatem leci!
Mój i listy wszystkich dzieci!
Nauka piosenki
:
Świeci mała gwiazdka
Świeci mała gwiazdka wysoko na niebie
i wskazuje drogę, Jezu nasz, do Ciebie.
Świeci mała gwiazdka, rozświetla nam noc.
Idziemy do Ciebie – Boże, w Tobie moc.
Ref. Gwiazda drogę nam wskazuje,
do Jezusa nas kieruje.
Leży w żłóbku tak na sianie….
Czy nie zimno Ci, nasz Panie?
Miejsce nie znaleźli rodzice w gospodzie,
położyli Dziecię w stajence, na chłodzie.
Narodził się z Marii Pan Świata całego,
kołysała w żłóbku Jezusa małego.
Ref. Gwiazda drogę nam wskazuje…
Przybyli królowie, więc się pokłonili,
mieli z sobą dary, które Mu złożyli.
Mali pastuszkowie kolędy zagrali,
Jezusa małego pięknie powitali!