Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na listopad 2024 roku
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych),
- wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np.: powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy,
- utrwalanie orientacji w schemacie własnego ciała i ciała drugiej osoby (np. w kontekście kształtowania prawidłowej postawy),
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem
- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych,
- wyrabianie nawyków zdrowotnych, np. samodzielnego ubierania się, poprawnego korzystania z toalety, właściwego zachowania się przy stole, przestrzegania zasad bezpieczeństwa w toku zabaw ruchowych i innych
- samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie
- nazywanie zawodów związanych ze zdarzeniami, w których uczestniczy dziecko, takich jak wyjście na zakupy, koncert, pocztę,
- wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi,
- wymienianie nazw urządzeń elektrycznych używanych kiedyś i dziś,
- wymienianie polskich symboli narodowych,
- nazywanie kierunków w przestrzeni: prawo, lewo, góra, dół
Wprowadzenie do nauki czytania i pisania:
- określanie kierunku pisania (rysownia) – od lewej strony linii do prawej i od góry kartki do dołu
- zapoznawanie się z literami pisanymi i drukowanymi, zarówno małymi, jak i wielkimi: i, I, t, T, d, D, k, K
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- dzielenie słowa na sylaby i głoski
Elementy wiedzy matematycznej:
- poznawanie zapisu cyfrowego liczb: 5, 0, 6
- zapoznawanie się z trójkątem jako figurą geometryczną,
- składanie figury według osi symetrii,
- tworzenie zbiorów
- przeliczanie w dostępnym dla danego dziecka zakresie,
Tematyka :
- Moja rodzina, mój dom.
- Co powinienem wiedzieć o Polsce.
- Moje prawa i obowiązki.
- Moje zdrowie i bezpieczeństwo.
Nauka wiersza
:
,,Co to jest Polska?"
Co to jest Polska? –
Spytał Jaś w przedszkolu.
Polska – to wieś i las,
i zboże w polu,
i szosa, którą pędzi
do miasta autobus,
i samolot, co leci
wysoko, na tobą.
Polska – to miasto,
strumień i rzeka,
i komin fabryczny,
co dymi z daleka,
a nawet obłoki,
gdy nad nami mkną.
Polska to jest także nasz rodzinny dom.
Nauka piosenki
:
Taniec jesiennych listków
1. Idzie jesień, co się dzieje,
już słoneczko słabiej grzeje.
Lecą listki prosto z drzewa,
bo je teraz wiatr rozwiewa.
Refren: Tańczą listki a wiatr śwista,
listki tańczą sobie twista.
Gdy powieje wiatr z daleka,
wtedy będzie dyskoteka.
2. Roztańczyły się listeczki,
tańczą z nimi wiewióreczki.
I jelonki i jeżyki,
kręcą się do tej muzyki.
Refren: Tańczą listki a wiatr śwista,
listki tańczą sobie twista.
Gdy powieje wiatr z daleka,
wtedy będzie dyskoteka.