
Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na czerwiec 2025 roku
-
zapoznanie dzieci z kulturami i zwyczajami rówieśników z różnych części świata;
-
rozwijanie empatii wobec osób z niepełnosprawnościami oraz uświadamianie potrzeby niesienia im pomocy;
-
kształtowanie właściwych relacji społecznych oraz omawianie znaczenia przyjaźni;
-
utrwalanie wiedzy o kontynentach i ćwiczenie umiejętności ich wskazywania na globusie;
-
poznawanie różnych miejsc, w których można spędzać wakacje latem;
-
zgłębianie wiedzy o pochodzeniu bursztynu i poznawanie jego zastosowań;
-
utrwalanie informacji dotyczących cech charakterystycznych dla letniej pory roku;
-
omawianie zasad zachowania się w miejscach wypoczynku podczas wakacji, z uwzględnieniem kwestii bezpieczeństwa;
-
obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w różnych środowiskach, zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio (np. las, góry);
-
uczenie zasad właściwego postępowania podczas zjawisk atmosferycznych, takich jak burza czy huragan;
-
poznawanie różnorodnych środków transportu: lądowych, wodnych i powietrznych;
-
rozwijanie muzykalności dzieci poprzez różne formy aktywności muzycznej;
-
doskonalenie sprawności manualnych i grafomotorycznych poprzez codzienne czynności samoobsługowe i porządkowe, a także zabawy konstrukcyjne, plastyczne, wycinanie, lepienie, próby pisania po śladzie w liniaturze i kratce;
-
kształtowanie postawy otwartości i radości w kontaktach z innymi; rozbudzanie ciekawości związanej z tematem szkoły; wzmacnianie poczucia własnej wartości przez możliwość prezentowania swoich umiejętności i mocnych stron w działaniach grupowych; tworzenie okazji do rozmów o emocjach i uświadamianie, że każdy ich doświadcza; rozwijanie zdolności jasnego i logicznego wypowiadania się na temat własnych uczuć;
-
umożliwienie dzieciom wspólnego działania i twórczej współpracy;
-
poszerzanie wiedzy i zainteresowania kulturą afrykańską;
-
utrwalanie znajomości nazw owoców egzotycznych;
-
wzbogacanie wiedzy o tradycyjnych afrykańskich instrumentach muzycznych;
Przygotowanie do nauki czytania i pisania:
-
rozwijanie słuchu fonemowego poprzez analizę i syntezę sylabową oraz głoskową wyrazów; czerpanie satysfakcji z umiejętności samodzielnego odczytywania wyrazów, zdań i krótkich tekstów z ilustracjami; zapamiętywanie wierszy i piosenek;
-
tworzenie okazji do aktywności związanych z czytaniem przez prezentowanie wyrazów do globalnego czytania w kontekście aktualnie omawianych tematów; korzystanie z alfabetu; układanie wyrazów i zdań z rozsypanek literowych;
Przygotowanie do nauki liczenia:
-
rozwijanie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania z użyciem przedmiotów i zbiorów zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; wprowadzenie cyfry 0 oraz liczby 10 i ich zapis; korzystanie z monet w trakcie zabaw tematycznych; zastosowanie pomiarów do tworzenia gier edukacyjnych.
Tematyka :
- Niby tacy sami a jednak inni
- Lato, lato, czeka
- Pożegnania nadszedł czas
- Podróż po Afryce

Nauka wiersza
:
,,Idziemy do szkoły"
Idziemy do szkoły, do jasnych klas,
Każdy radosny, każdy wesoły,
Nauka czeka nas
I książka ta prawdziwa
Mądrą literką nas woła.
Zeszyt, pióro, ołówek nas wzywa,
Wzywa nas szkoła.
I znów tu małe dzieci
Na tych krzesełkach zasiądą,
Czas im przyjemnie zleci,
Wesoło bawić się będą.
A my wspominać będziemy
Nasze kochane przedszkole,
Bo już naprawdę idziemy
Na szóstkach uczyć się w szkole.
Nauka piosenki
:
,,Gdy maj nadchodzi"
1.Gdy maj nadchodzi i kwitną kwiatki
A ty już kończysz swe siedem lat
Żegnasz zerówkę lub sześciolatki
I zaraz ruszysz dalej w świat
Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja. Może jednak tu zostanę jeszcze rok lub dwa
2.A kiedy czerwiec jak woda płynie
Na dworze lata nadchodzi dzień
Dla wszystkich chłopców i dla dziewczynek
Przedszkole właśnie kończy się
3.Rzec „do widzenia” trzeba na drogę
Bo po wakacjach nie wrócisz już
Wspominaj często przedszkolne progi
By miłych wspomnień nie krył kurz.