Grupy

Messenger creation 2786C35B D8F2 4BCF A1B9 454C81351C0C
Grupa 7
MOTYLKI

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na listopad 2025 roku

Fizyczny obszar rozwoju dziecka:                                                                                                                                                                                            

  • Rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych.                                                                                                          
  • Wyrabianie umiejętności łączenia ruchu ze śpiewem.                                           
  • Rozwijanie koordynacji ruchowej, wzrokowo-ruchowej, wzrokowo-ruchowo-słuchowej.                                                                                                     
  • Rozwijanie koordynacji ruchowej i szybkiej reakcji na sygnał.                                                                                                                                                                    

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka                                                                                                                                                                                                  

  • Budowanie pozytywnej samooceny.                                                          
  • Budowanie poczucia bycia ważnym i potrzebnym.                                               
  • Rozwijanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia.                                                                                                                                                                                                     

Społeczny obszar rozwoju dziecka                                                                                                                                                                                            

  • Wdrażanie do utrzymania ładu i porządku wokół siebie.                          
  • Rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy i współpracy.                                       
  • Rozwijanie umiejętności wspólnego podejmowania decyzji.                                  
  • Kształtowanie postawy patriotycznej.                                                                    
  • Wdrażanie do uczestnictwa w przedstawieniach i inscenizacjach.                                 
  • Nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi (szacunek do symboli narodowych, do ojczyzny).                        
  • Rozwijanie umiejętności zauważania indywidualnych i grupowych osiągnięć dzieci, nazywania indywidualnych sukcesów, zauważania i nazywania sukcesów kolegów i koleżanek.                                                                                                   
  • Budowanie wiary we własne możliwości, pozytywnego obrazu siebie.                                                                                                                                                                                            

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

                                                                                  

  • Rozwijanie zainteresowań muzycznych i umiejętności wokalnych.
  • Rozwijanie kreatywności i wyobraźni plastycznej, muzycznej i ruchowej.
  • Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich, do skupiania uwagi na osobie mówiącej.                                                                       
  • Rozwijanie zainteresowań książką i czytelnictwem. Wyróżnianie elementów realnych i fantastycznych.                                                                                   
  • Budowanie wiedzy o historii swego kraju oraz na temat symboli narodowych.
  • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i przekładania go na język matematyczny.                                                                                   
  • Rozwijanie mowy i myślenia, umiejętności formułowania odpowiedzi na postawione pytania.                                                           
  • Kształtowanie pojęcia liczby.
  • Usprawnianie umiejętności koncentrowania się na określonej czynności.

Tematyka :

  1. Baśnie, bajki i bajeczki
  2. Spotkanie z nauką
  3. Wszyscy jesteśmy tacy sami
  4. Nasze inspiracje
motylki

Nauka wiersza :
Symbole narodowe

Powiewa flaga na wielkim maszcie.

To barwy Polski.

Dzieci, popatrzcie.

 

Biel, czyli czystość

oraz szlachetność.

Czerwień-dostojność

jak i waleczność.

 

A godło Polski

To orzeł biały.

Dumny, potężny

i pełen chwały.

 

Złote są szpony,

dziób i korona.

Tarcza herbowa

Jest zaś czerwona.

 

W tle słychać dźwięki

Dostojnej pieśni.

to hymn państwowy

o pięknej treści.

 

Dobrze je poznać

oraz szanować

a w swoim sercu

Polskę zachować.

Nauka piosenki :
Hymn małego patrioty

Kto ja jestem?

Polak mały

Kocham Polskę

Sercem całym

 

Nogi mam małe, zęby niecałe,

ale to jedno wiem!!

Wielkie mam serce, podnoszę ręce

zaśpiewam refren ten:

Kto ja jestem?

Polak mały

Kocham Polskę

Sercem całym

 

Lubię skakanie, lubię bieganie,

wiecie co lubię też!!!

Lubię śpiewanie, dlatego właśnie

zaśpiewam refren ten: 

Kto ja jestem?

Polak mały………