
Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na wrzesień 2025 roku
Obszar z podstawy programowej |
Zamierzenia |
fizyczny |
· Doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych. · Rozwijanie sprawności manualnej. · Rozwijanie sprawności fizycznej i precyzji ruchów. · Kształtowanie świadomości własnego ciała. · Stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych. · Usprawnianie aparatu artykulacyjnego. · Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowe. · Rozwijanie umiejętności aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. · Wdrażanie do aktywnego i bezpiecznego uczestnictwa w zabawach ruchowych. |
emocjonalny |
· Kształtowanie więzi emocjonalnej z przedszkolem. · Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji. · Wdrażanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi. |
Społeczny |
· Kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej. · Bon ton w łazience i przy stolikach. · Doskonalenie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych podczas powitania i pożegnania. · Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych. · Wdrażanie do podejmowania świadomych decyzji i wyborów. · Rozwijanie umiejętności pracy w zespole. |
poznawczy |
· Rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych. · Rozwijanie kreatywności, wyobraźni i wrażliwości artystycznej. · Kształtowanie umiejętności wykorzystania koloru i kreski jako środków wyrazu artystycznego. · Rozwijanie umiejętności wykonywania prac technicznych zgodnie z podaną instrukcją. · Rozwijanie mowy i myślenia. · Wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na temat. · Wzbogacenie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia związane z jesienią. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych. · Budowanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia dotyczące stosunków przestrzennych. · Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 10. · Rozwijanie umiejętności obserwowania i wyciągania wniosków. · Rozwijanie umiejętności intuicyjnego rozróżniania figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt) |
Tematyka :
- Nasza grupa
- Emocje i uczucia
- Jesienne impresje
- Babie lato

Nauka wiersza
:
Zapasy
c
Tup, tup – śpieszy jeżyk:
- Dziś mam pracy nawał!
Właśnie niosę na swych kolcach
Jabłka duży kawał.
Z gałęzi na gałąź
Wiewióreczka skacze.
- Może jeszcze w śród liści orzeszka zobaczę.
Małe, szare myszki
Po polach myszkują
Na ściernisku cennych
Ziaren poszukują.
Pszczoły głośno brzęczą:
- Ostatnie sprzątanie! -
To, dlatego w ulu
Takie zamieszanie.
Mama miś podściółkę
Miękką w norze ściele.
- Oj, dla mej rodzinki
Liści trzeba wiele!
Nauka piosenki
:
Przebojowa jesień
1.Jesień, jesień, jesień liście pomalowała.
Na czerwono, brązowo i złoto park cały przefarbowała.
Ref.: Szur, szur, szur, szur, szur, szur, w liściach szuramy.
Chrup, chrup, chrup, chrup, chrup, owoce zjadamy.
Hop, hop, hop, hop, hop, kasztany zbieramy.
Wiu, wiu, wiu, wiu, z wiatrem biegamy.
A jesień jak wróżka na skrzydłach leci
i żarcikami rozśmiesza dzieci.
Jesień słoneczna, soczysta i zdrowa,
po prostu – przebojowa!
2. Jesień, jesień, jesień wielką dynię zerwała.
Jabłka, gruszki i śliwki przepyszne dzieciom dziś podarowała.
Ref.: Szur, szur, szur…
3. Jesień, jesień, jesień w parku, w ogrodzie, w lesie.
Słoneczniki i kwiaty jesienne dla wszystkich z uśmiechem niesie.
Ref.: Szur, szur, szur…