Grupy

Messenger creation 2786C35B D8F2 4BCF A1B9 454C81351C0C
Grupa 7
MOTYLKI

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na grudzień 2025 roku

Fizyczny obszar rozwoju dziecka:                                                                                   

  • Rozwijanie sprawności manualnych.                                   
  • Wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami.
  • Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej, koordynacji ruchowej, umiejętności pracy i zabawy w grupie.                                                
  • Rozwijanie świadomości swojego ciała i orientacji w przestrzeni.
  • Stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych.                       
  • Rozwijanie percepcji i pamięci wzrokowej, słuchowej i węchowej.                                                           

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka                                                                            

  • Uwrażliwianie na potrzeby zwierząt.                       
  • Budowanie więzi emocjonalnej z naturą, w tym odpowiedzialności za otaczający świat – dokarmianie ptaków, dbanie o najbliższe otoczenie.
  • Budowanie wiary we własne możliwości, poczucia własnej wartości, pozytywnego obrazu siebie.                                                          
  • Wdrażanie do zgodnej zabawy w grupie i odczuwania radości ze wspólnej zabawy
  • Kształtowanie odporności emocjonalnej i fizycznej.            
  • Rozwijanie umiejętności komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku.
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji i uczuć poprzez muzykę i sztukę.                                                
  • Wyrażanie uczuć i emocji za pomocą różnych środków wyrazu.                                                                                  

Społeczny obszar rozwoju dziecka                                                                       

  • Wdrażanie do zgodnej zabawy.                       
  • Wdrażanie do uważnego słuchania.            
  • Budowanie systemu wartości dziecka.                                   
  • Kształtowanie poczucia sprawczości, rozwijanie umiejętności podejmowania grupowych decyzji i dokonywania wspólnych wyborów.
  • Usprawnianie umiejętności koncentrowania się na określonej czynności.
  • Rozwijanie postawy odpowiedzialności i współdziałania jako podstawy budowania współpracy, nawiązywania dobrych i szczęśliwych relacji z innymi ludźmi.
  • Tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupienia uwagi na osobie mówiącej i wykonywanym zadaniu.
  • Rozwijanie postawy przywiązania do tradycji rodzinnych.
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania własnych mocnych stron.
  • Rozwijanie umiejętności społecznych, aktywności i motywacji do działania.                                               

Poznawczy obszar rozwoju dziecka                                                                     

  • Rozwijanie mowy i myślenia.                       
  • Wzbogacanie biernego i czynnego słownictwa dziecka.                       
  • Rozwijanie umiejętności formułowania pytań i odpowiadania na nie.
  • Rozwijanie myślenia matematycznego.                                   
  • Kształtowanie pojęcia liczby.                                   
  • Wdrażanie do poprawnego posługiwania się terminami matematycznymi. Rozwijanie umiejętności szacowania „na oko”.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania, porównywania, porządkowania i przyporządkowywania.                                   
  • Rozwijanie aktywności twórczej – muzycznej i ruchowej.
  • Rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych.                                   
  • Uwrażliwianie na nastrój, charakter, budowę utworu.                                   
  • Rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.
  • Rozwijanie umiejętności wyrażania swoich marzeń za pomocą różnych środków wyrazu plastycznego.                                                    
  • Rozbudzanie zainteresowań technicznych.                                   
  • Rozwijanie zainteresowania światem przyrody.      

Tematyka :

 

  1. Domowy detektyw
  2. Nasze marzenia
  3. Boże Narodzenie
  4. W oczekiwaniu na nowy rok
motylki

Nauka wiersza :
List do Mikołaja

 

Piszę list do Mikołaja, kropka.

Myślę, że Cię wkrótce spotkam!

Ale nie wiesz, drogi Święty,

jakie przynieść masz prezenty!

Więc:

Dla pieska gryzącego

przynieś proszę coś smacznego.

A dla kotka, który drapie,

myszkę – niech ją sobie łapie.

Myszce – serka odrobinę,

niech go skubie przez godzinę.

Dla mnie coś tajemniczego,

ty sam wiesz, co to takiego!

Składam list, naklejam znaczek,

na kopercie kreślę szlaczek,

adres – jest! Niech zatem leci!

Mój i listy wszystkich dzieci!

Nauka piosenki :
Świeci mała gwiazdka

 

Świeci mała gwiazdka wysoko na niebie

i wskazuje drogę, Jezu nasz, do Ciebie.

Świeci mała gwiazdka, rozświetla nam noc.

Idziemy do Ciebie – Boże, w Tobie moc.

 

Ref. Gwiazda drogę nam wskazuje,

do Jezusa nas kieruje.

Leży w żłóbku tak na sianie….

Czy nie zimno Ci, nasz Panie?

 

Miejsce nie znaleźli rodzice w gospodzie,

położyli Dziecię w stajence, na chłodzie.

Narodził się z Marii Pan Świata całego,

kołysała w żłóbku Jezusa małego.

 

Ref. Gwiazda drogę nam wskazuje…

 

Przybyli królowie, więc się pokłonili,

mieli z sobą dary, które Mu złożyli.

Mali pastuszkowie kolędy zagrali,

Jezusa małego pięknie powitali!