Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na grudzień 2025 roku
• Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
• Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych.
• Usprawnianie motoryki małej.
• Rozwijanie percepcji wzrokowej.
• Rozwijanie percepcji słuchowej.
• Rozwijanie sprawności manualnej podczas wykonywania pracy plastycznej.
• Kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
• Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe.
• Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
• Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych.
• Kształtowanie myślenia matematycznego.
• Wdrażanie do systematycznego dokarmiania ptaków w czasie zimy.
• Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych.
• Budowanie wiary we własne możliwości, pozytywnego obrazu siebie.
• Kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych.
• Uwrażliwienie na melodię, rytm, tempo i dynamikę utworu.
• Reagowanie na przerwę w muzyce.
• Rozwijanie mowy i myślenia.
• Kultywowanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
• Kształtowanie umiejętności przeliczania.
• Kształtowanie wyobraźni i twórczego myślenia.
• Kształtowanie umiejętności odróżniania zdań prawdziwych od zdań fałszywych.
• Wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa dziecka o zwroty i wyrażenia dotyczące tradycji i zwyczajów bożonarodzeniowych.
Tematyka :
- Nasze marzenia
- Domowy detektyw
- Boże Narodzenie
- W oczekiwaniu na nowy rok
Nauka wiersza
:
Zima
Wesoło idzie na spacer zima,
za rączki małe bałwanki trzyma,
gdy się zaśmieje, śnieg z nieba leci,
aby na sankach, śmiały się dzieci.
Nauka piosenki
:
Mikołaj jedzie samochodem
Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem,
bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę.
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku,
a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku.
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?