Grupy

DZCH2
Grupa 4
KOTKI

Grupa Kotki liczy 24 dzieci, wśród których jest 13 dziewczynek i 11 chłopców w wieku 3 i 4 lat. Dzieci chętnie uczęszczają do przedszkola, są pogodne, otwarte, ciekawe i aktywne zarówno podczas zabaw jak i zajęć. Wychowankowie bardzo lubią różnego rodzaju gry i zabawy ruchowe, organizowane w sali przedszkolnej jak i na placu zabaw. Wspólnie chętnie uczą się zasad zgodnego współżycia w grupie. Starają się być samodzielne i koleżeńskie. Z chęcią uczą się nowych wierszyków, piosenek i rymowanek. Bardzo też lubią zabawy ruchowe, dydaktyczne i tematyczne w kącikach zainteresowań.

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na październik 2025 roku

  • Rozbudzanie zainteresowań przyrodą.
  • Wzbogacanie wiedzy na temat darów jesieni i życia zwierząt jesienią.
  • Wzbogacanie wiedzy na temat prawidłowej opieki nad zwierzętami.
  • Wzbogacanie wiedzy na temat zdrowia.
  • Rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych.
  • Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej.
  • Wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom

do tworzenia pojęć matematycznych.

  • Rozwijanie umiejętności liczenia.
  • Kształtowanie umiejętności segregowania ze względu na wielkość.
  • Kształtowanie umiejętności określania położenia przedmiotów

w przestrzeni.

  • Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się prostymi zdaniami.
  • Kształtowanie umiejętności odróżniania zdań prawdziwych od zdań

fałszywych.

  • Rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi narzędziami

i materiałami plastycznymi.

  • Rozwijanie umiejętności wiązania opisu słownego z obrazkiem.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe.
  • Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej.
  • Wzbogacanie wiedzy o emocjach.
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, wyrażania i odczytywania

uczuć zarówno swoich, jak i innych osób.

  • Uwrażliwienie na potrzeby zwierząt.
  • Kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt i zapoznanie z ich

potrzebami.

  • Kształtowanie odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo podczas

zabaw na świeżym powietrzu.

  • Wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu pracy i zabawy.
  • Rozwijanie umiejętności współdziałania z dziećmi w zabawie.
  • Kształtowanie umiejętności społecznych: zgodne funkcjonowanie

w zabawie.

  • Kształtowanie umiejętności skupienia uwagi podczas słuchania

opowiadania.

Tematyka :

1. Kody jesienni.

2. W krainie emocji i uczuć.

3. W krainie zdrowia.

4. Wśród zwierząt.

kotki

Nauka wiersza :
Przybywa jesień

Spadają liście,
szeleszczą wkoło,
wiatr je unosi
gwiżdżąc wesoło.

Lecą kasztany,
cieszą się dzieci.
Słabiej niż latem
słoneczko świeci.

Nagle żołędzie
z drzewa spadają,
chętnie je zaraz
wszyscy zbierają.

Pięknie korale
ma jarzębina,
to znak, że jesień
już się zaczyna.

Nauka piosenki :
Domowe zwierzęta

1. Marzy o piesku mały Krzyś,

a o kotku Romek.

Królika bardzo Zosia chce,

a chomika Tomek.

 

Ref.: A ja pieska mam i o niego dbam.

        A ja kotka mam i o niego dbam.

 

2. Każde zwierzątko inne jest,

zapamiętaj sobie.

Jeśli zwyczaje jego znasz,

ufa wtedy tobie.

 

Ref.: A ja pieska mam..

 

3. Zwierzaka w domu każdy ma,

to przyjaciel jego.

Spędza z nim wspólny czas,

jak z dobrym kolegą.