
Do grupy KOTKÓW uczęszcza 9 dziewczynek i 13 chłopców, którzy z wielkim uśmiechem kontynuują swoją przygodę w przedszkolu. W tym roku szkolnym nasze dzielne przedszkolaki będą uczyć się nowych umiejętności i rozwijać swoje kompetencje. Nie zabraknie także wielu wesołych zabaw ruchowych, kreatywnych prac plastycznych, a także ciekawych spacerów.
Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na marzec 2025 roku
- kształtowanie mowy; rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat; sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki
- nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają
- słuchanie opowiadań, wierszy; odpowiadanie na pytania dotyczące: wysłuchanego tekstu, zdjęć, obrazków itp.
- zapoznanie się z zawodem aktora; odgrywanie krótkich scenek; naśladowanie ruchów, gestów, głosów- ludzi, zwierząt
- ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później) oraz kolejności wykonywania czynności
- nazywanie wybranych instrumentów muzycznych; odkrywanie dźwięków, jakie wydają; rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np. poprzez pocieranie, gniecenie różnych rodzajów papieru lub stukanie przedmiotami
- doskonalenie zdolności składania obrazka pociętego w całość według podanego wzoru
- określanie swojego nastroju, dzielenie się swoimi przeżyciami
- rozwijanie umiejętności przeliczania palców, przedmiotów itp., określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko; układanie prostych kompozycji z figur geometrycznych według podanego wzoru; doskonalenie zdolności stosowania liczebników porządkowych
- obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany zachodzące w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np.: topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty (krokusy); opisywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla obecnej pory roku
- podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci
- wykonywanie prac plastycznych różnymi technikami
- uczestniczenie w zabawach ruchowych i rytmicznych; maszerowanie w rytmie muzyki lub rytmie wystukiwanym na bębenku; reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu; śpiewanie piosenek; wystukiwanie rytmów
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych), nabywanie koordynacji ruchowej
- wyrabianie nawyków prozdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji
Tematyka :
- Chciałbym być muzykiem
- Chciałbym być aktorem
- Nadeszła wiosna
- Chciałbym być sportowcem

Nauka wiersza
:
„Idzie wiosna”
Wiosna jest już
całkiem blisko.
Idzie z koszem
i z walizką.
A z koszyka
i z walizki
wyglądają
świeże listki.
I wystawia nos tulipan,
ciągle Wiosnę o coś pyta.
Nie nudź!-
Mówi Wiosna krótko.
Zaraz znajdziesz się w ogródku!
Nauka piosenki
:
Marcowe żaby
1. Już wiosna na polach sadzi krokusy,
zając siedzi pod sosną, marzną mu uszy.Ref. A żaby rechu- rech, żaby się cieszą,
że ten marzec rechu- rech wszystko pomieszał.
Raz słońce, a raz deszcz, idzie wiosna, a tu śnieg.
Bo w marcu jak w garncu rechu- rech żabi śmiech2. A deszczem umyte drzewa są czyste,
na gałązkach już rosną kotki puszyste.Ref. A żaby…
3. Na łące bociany głośno klekocą,
rankiem słońce przygrzewa, mróz mrozi nocąRef. A żaby……