Grupy

IMG 20240916 094559
Grupa 4
KOTKI

Do grupy KOTKÓW uczęszcza 9 dziewczynek i 13 chłopców, którzy z wielkim uśmiechem kontynuują swoją przygodę w przedszkolu. W tym roku szkolnym nasze dzielne przedszkolaki będą uczyć się nowych umiejętności i rozwijać swoje kompetencje. Nie zabraknie także wielu wesołych zabaw ruchowych, kreatywnych prac plastycznych, a także ciekawych spacerów.

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na kwiecień 2025 roku

  • rozwijanie mowy; umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • nauka na pamięć krótkich rymowanek, wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają
  • słuchanie opowiadań, wierszy; odpowiadanie na pytania dotyczące: wysłuchanego tekstu, zdjęć, obrazków itp.
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. poprzez powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy: naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie, rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
  • ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później) oraz kolejności wykonywania czynności
  • obchodzenie Dnia Ziemi; uwrażliwianie dzieci na potrzeby naszej planety; zapoznanie z planetami w Układzie Słonecznym
  • zapoznanie się z tradycjami związanymi z Wielkanocą
  • utrwalanie nazw symboli narodowych oraz zapoznanie z położeniem geograficznym Polski oraz pojęciem Unia Europejska; śpiewanie hymnu Polski
  • doskonalenie zdolności składania obrazka pociętego w całość według podanego wzoru
  • rozwijanie umiejętności przeliczania przedmiotów, palców; zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach
  • obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie wiosną; opisywanie składników pogody; ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku
  • wykonywanie prac plastycznych różnymi technikami
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych i rytmicznych; rytmiczne poruszanie się przy muzyce; reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu; śpiewanie piosenek; wystukiwanie rytmów
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych), nabywanie koordynacji ruchowej
  • przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach
  • wyrabianie nawyków prozdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji

Tematyka :

  • Co się dzieje w kosmosie
  • Dbamy o przyrodę
  • Wielkanoc
  • Jestem Polakiem i Europejczykiem
kotki

Nauka wiersza :
Katechizm polskiego dziecka

— Kto ty jesteś?

— Polak mały.

— Jaki znak twój?

— Orzeł biały.

— Gdzie ty mieszkasz?

— Między swemi.

— W jakim kraju?

— W polskiej ziemi.

— Czym ta ziemia?

— Mą Ojczyzną.

— Czym zdobyta?

— Krwią i blizną.

— Czy ją kochasz?

— Kocham szczerze.

— A w co wierzysz?

— W Polskę wierzę. 

— Coś ty dla niej?

— Wdzięczne dziecię.

— Coś jej winien?

— Oddać życie. 

Nauka piosenki :
Kłótnia wielkanocna

1. Posłuchajcie tylko ile było krzyku,
gdy się pokłóciły zwierzęta w koszyku.
Malutkie kurczątko, bielutki baranek,
Brązowy zajączek i kilka pisanek.

Ref. Kurczątko piszczy- pi, pi, pi,
Baranek beczy- be, be, be,
zajączek skacze- kic, kic, kic,
pisanki wesoło śmieją się.

2. Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami,
jestem najpiękniejszy, żółty jak salami.
Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki,
falujące piórka tak jak u kaczuszki.
Ref.....

3. Co ty opowiadasz- dziwi się baranek,
jestem cały z cukru, mam cukrową mamę.
Dzieci na mój widok bardzo się radują
i z mojego grzbietu cukier oblizują.
Ref....

4. Brązowy zajączek śmieje się wesoło,
jestem z czekolady- opowiada wkoło.
Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci,
już na sam mój widok dzieciom ślinka leci.
Ref....

5. Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątka,
dziwi się pisanka zielona jak łąka.
Dziwią się pisanki żółte i czerwone,
brązowe, różowe, szare, posrebrzone.
Ref....