
Grupa Kotki liczy 24 dzieci, wśród których jest 13 dziewczynek i 11 chłopców w wieku 3 i 4 lat. Dzieci chętnie uczęszczają do przedszkola, są pogodne, otwarte, ciekawe i aktywne zarówno podczas zabaw jak i zajęć. Wychowankowie bardzo lubią różnego rodzaju gry i zabawy ruchowe, organizowane w sali przedszkolnej jak i na placu zabaw. Wspólnie chętnie uczą się zasad zgodnego współżycia w grupie. Starają się być samodzielne i koleżeńskie. Z chęcią uczą się nowych wierszyków, piosenek i rymowanek. Bardzo też lubią zabawy ruchowe, dydaktyczne i tematyczne w kącikach zainteresowań.
Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na październik 2025 roku
- Rozbudzanie zainteresowań przyrodą.
- Wzbogacanie wiedzy na temat darów jesieni i życia zwierząt jesienią.
- Wzbogacanie wiedzy na temat prawidłowej opieki nad zwierzętami.
- Wzbogacanie wiedzy na temat zdrowia.
- Rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych.
- Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej.
- Wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom
do tworzenia pojęć matematycznych.
- Rozwijanie umiejętności liczenia.
- Kształtowanie umiejętności segregowania ze względu na wielkość.
- Kształtowanie umiejętności określania położenia przedmiotów
w przestrzeni.
- Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia.
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się prostymi zdaniami.
- Kształtowanie umiejętności odróżniania zdań prawdziwych od zdań
fałszywych.
- Rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi narzędziami
i materiałami plastycznymi.
- Rozwijanie umiejętności wiązania opisu słownego z obrazkiem.
- Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe.
- Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Rozwijanie percepcji słuchowej.
- Wzbogacanie wiedzy o emocjach.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, wyrażania i odczytywania
uczuć zarówno swoich, jak i innych osób.
- Uwrażliwienie na potrzeby zwierząt.
- Kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt i zapoznanie z ich
potrzebami.
- Kształtowanie odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo podczas
zabaw na świeżym powietrzu.
- Wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu pracy i zabawy.
- Rozwijanie umiejętności współdziałania z dziećmi w zabawie.
- Kształtowanie umiejętności społecznych: zgodne funkcjonowanie
w zabawie.
- Kształtowanie umiejętności skupienia uwagi podczas słuchania
opowiadania.
Tematyka :
1. Kody jesienni.
2. W krainie emocji i uczuć.
3. W krainie zdrowia.
4. Wśród zwierząt.

Nauka wiersza
:
Przybywa jesień
Spadają liście,
szeleszczą wkoło,
wiatr je unosi
gwiżdżąc wesoło.
Lecą kasztany,
cieszą się dzieci.
Słabiej niż latem
słoneczko świeci.
Nagle żołędzie
z drzewa spadają,
chętnie je zaraz
wszyscy zbierają.
Pięknie korale
ma jarzębina,
to znak, że jesień
już się zaczyna.
Nauka piosenki
:
Domowe zwierzęta
1. Marzy o piesku mały Krzyś,
a o kotku Romek.
Królika bardzo Zosia chce,
a chomika Tomek.
Ref.: A ja pieska mam i o niego dbam.
A ja kotka mam i o niego dbam.
2. Każde zwierzątko inne jest,
zapamiętaj sobie.
Jeśli zwyczaje jego znasz,
ufa wtedy tobie.
Ref.: A ja pieska mam..
3. Zwierzaka w domu każdy ma,
to przyjaciel jego.
Spędza z nim wspólny czas,
jak z dobrym kolegą.