Grupy

IMG 20240916 094559
Grupa 4
KOTKI

Do grupy KOTKÓW uczęszcza 9 dziewczynek i 13 chłopców, którzy z wielkim uśmiechem kontynuują swoją przygodę w przedszkolu. W tym roku szkolnym nasze dzielne przedszkolaki będą uczyć się nowych umiejętności i rozwijać swoje kompetencje. Nie zabraknie także wielu wesołych zabaw ruchowych, kreatywnych prac plastycznych, a także ciekawych spacerów.

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na marzec 2025 roku

  • kształtowanie mowy; rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat; sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki
  • nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają
  • słuchanie opowiadań, wierszy; odpowiadanie na pytania dotyczące: wysłuchanego tekstu, zdjęć, obrazków itp.
  • zapoznanie się z zawodem aktora; odgrywanie krótkich scenek; naśladowanie ruchów, gestów, głosów- ludzi, zwierząt
  • ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później) oraz kolejności wykonywania czynności
  • nazywanie wybranych instrumentów muzycznych; odkrywanie dźwięków, jakie wydają; rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np. poprzez pocieranie, gniecenie różnych rodzajów papieru lub stukanie przedmiotami
  • doskonalenie zdolności składania obrazka pociętego w całość według podanego wzoru
  • określanie swojego nastroju, dzielenie się swoimi przeżyciami
  • rozwijanie umiejętności przeliczania palców, przedmiotów itp., określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko; układanie prostych kompozycji z figur geometrycznych według podanego wzoru; doskonalenie zdolności stosowania liczebników porządkowych
  • obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany zachodzące w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np.: topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty (krokusy); opisywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla obecnej pory roku
  • podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci
  • wykonywanie prac plastycznych różnymi technikami
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych i rytmicznych; maszerowanie w rytmie muzyki lub rytmie wystukiwanym na bębenku; reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu; śpiewanie piosenek; wystukiwanie rytmów
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych), nabywanie koordynacji ruchowej
  • wyrabianie nawyków prozdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji

 

 

Tematyka :

  • Chciałbym być muzykiem
  • Chciałbym być aktorem
  • Nadeszła wiosna
  • Chciałbym być sportowcem

 

kotki

Nauka wiersza :
„Idzie wiosna”

Wiosna jest już

całkiem blisko.

Idzie z koszem

i z walizką.

A z koszyka

i z walizki

wyglądają

świeże listki.

I wystawia nos tulipan,

ciągle Wiosnę o coś pyta.

Nie nudź!-

Mówi Wiosna krótko.

Zaraz znajdziesz się w ogródku!   

Nauka piosenki :
Marcowe żaby

1. Już wiosna na polach sadzi krokusy,
zając siedzi pod sosną, marzną mu uszy.

Ref. A żaby rechu- rech, żaby się cieszą,
że ten marzec rechu- rech wszystko pomieszał.
Raz słońce, a raz deszcz, idzie wiosna, a tu śnieg.
Bo w marcu jak w garncu rechu- rech żabi śmiech

2. A deszczem umyte drzewa są czyste,
na gałązkach już rosną kotki puszyste.

Ref. A żaby…

3. Na łące bociany głośno klekocą,
rankiem słońce przygrzewa, mróz mrozi nocą

Ref. A żaby……