Grupy

IMG 20240916 094559
Grupa 4
KOTKI

Do grupy KOTKÓW uczęszcza 9 dziewczynek i 13 chłopców, którzy z wielkim uśmiechem kontynuują swoją przygodę w przedszkolu. W tym roku szkolnym nasze dzielne przedszkolaki będą uczyć się nowych umiejętności i rozwijać swoje kompetencje. Nie zabraknie także wielu wesołych zabaw ruchowych, kreatywnych prac plastycznych, a także ciekawych spacerów.

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na luty 2025 roku

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają
  • słuchanie baśni, opowiadań, wierszy; odpowiadanie na pytania dotyczące: wysłuchanego tekstu, zdjęć, obrazków itp.
  • ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później); rozwijanie umiejętności nazywania pór dnia, dni tygodnia, pór roku; obserwacja obecnej pory roku- zimy; rozwiązywanie zagadek o porach roku
  • doskonalenie zdolności składania obrazka pociętego w całość według podanego wzoru
  • określanie swojego nastroju, dzielenie się swoimi przeżyciami
  • rozwijanie umiejętności przeliczania palców, przedmiotów itp., określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko; układanie prostych kompozycji z figur geometrycznych według podanego wzoru; doskonalenie zdolności stosowania liczebników porządkowych; rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
  • poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób
  • podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci
  • wykonywanie prac plastycznych różnymi technikami
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych i rytmicznych; maszerowanie w rytmie muzyki lub rytmie wystukiwanym na bębenku; reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu; śpiewanie piosenek; wystukiwanie rytmów
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych), nabywanie koordynacji ruchowej
  • wyrabianie nawyków prozdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji

Tematyka :

  • Jestem samodzielny w kuchni
  • W krainie baśni
  • Chcę być matematykiem
kotki

Nauka wiersza :
Pajacyk

Hop- rączki w górę,

Hop- rączki w dół.

Co to za dziwny skaczący stwór?

Jest koło, kwadrat,

Prostokąt jest śliczny.

To nasz pajacyk geometryczny.

Głowa okrągła jest jak piłeczka,

A na tej głowie trójkątna czapeczka.

Kwadrat to brzuszek,

Oczy i nosek są krąglutkie jak groszek.

Nogi pajaca – prostokąciki,

Na nich z kwadratów małe buciki.

Figur przeróżnych ułóż kilka

I już jest pajacyk, co skacze jak piłka.

 

Nauka piosenki :
My jesteśmy krasnoludki

I. My jesteśmy krasnoludki,
hopsa sa, hopsa sa,
pod grzybkami nasze budki,
hopsa sa, hopsa sa,
jemy mrówki, żabkie łapki,
oj tak tak, oj tak tak,
a na głowach krasne czapki,
to nasz, to nasz znak.

Ref. Gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy,
trutu tu, trutu tu,
gdy ktoś senny, to uśpimy,
lulu lulu lu,
gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka,
ajajaj, ajajaj,
to zapłacze niezabudka,
uuuuu.

II. My jesteśmy krasnoludki,
hopsa sa, hopsa sa,
pod grzybkami nasze budki,
hopsa sa, hopsa sa,
jemy mrówki, żabkie łapki,
oj tak tak, oj tak tak,
a na głowach krasne czapki,
to nasz, to nasz znak.

Ref. Gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy,
trutu tu, trutu tu,
gdy ktoś senny, to uśpimy,
lulu lulu lu,
gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka,
ajajaj, ajajaj,
to zapłacze niezabudka,
uuuuu.