Grupy

IMG 7962
Grupa 7
MOTYLKI

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na październik 2024 roku

 

  • Rozwijanie sprawności fizycznej całego ciała poprzez czynności samoobsługowe, zabawy ruchowe oraz ćwiczenia gimnastyczne, co wspiera ogólną koordynację i wytrzymałość fizyczną. 
  • Rozwijanie właściwych nawyków żywieniowych. 
  • Angażowanie mięśni dłoni oraz rozwianie precyzji i kontroli ruchów poprzez różne czynności manualne, takie jak lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie oraz wydzieranie.  
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej przez powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy. 
  • Wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabawy oraz radzenie sobie z emocjami poprzez uczestnictwo w zabawach, rozmowy z rówieśnikami i dorosłymi oraz słuchanie wybranych utworów literackich. 
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, takich jak padający deszcz, mgła, obniżająca się temperatura i skracająca się długość dnia. Zrozumienie czym jest cykliczność pór roku i wpływu pogody na otoczenie. 
  • Wzbogacenie wiadomości na temat życia i zwyczajów wybranych zwierząt oraz na temat zmian zachodzących w życiu wybranych zwierząt jesienią. 
  • Poznawanie w zabawie właściwości wybranych produktów (orzechów). 
  • Kształtowanie zdolności uważnej obserwacji i umiejętności wyciągania wniosków dotyczących zaobserwowanych zjawisk. 
  • Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni. 
  • Poznanie różnego rodzaju ziaren i pieczywa oraz etapami produkcji chleba. 
  • Poznawanie zastosowania i właściwości fizycznych mąki i wełny. 
  • Budzenie satysfakcji z wykonywanej pracy. 

 

Wprowadzenie do nauki czytania i pisania: 

  • Zapoznawanie się z literami pisanymi i drukowanymi, zarówno małymi, jak i wielkimi: o, O, a, A, m, M, e, E. 
  • Rozpoznawanie liter oraz wymawianie samogłosek, a następnie naśladowanie nauczyciela w wymawianiu spółgłosek. 
  • Słuchanie zdań i wyodrębnianie z nich poszczególnych słów; liczenie słów w zdaniach, układanie zdań z określonej liczby słów oraz określanie kolejności wyrazów w zdaniu. 
  • Analiza słów poprzez wyodrębnianie sylab, określanie ich kolejności, dzielenie słów na sylaby oraz liczenie sylab. Tworzenie słów rozpoczynających się lub kończących na daną sylabę. 
  • Umiejętne odczytywanie często używanych oznaczeń i symboli. 

 

Elementy wiedzy matematycznej: 

  • Poznawanie zapisu cyfrowego liczb: 1, 2, 3 i 4. 
  • Zapoznawanie się z prostokątem jako figurą geometryczną. 
  • Klasyfikowanie przedmiotów według jednej wybranej cechy, co rozwija umiejętność sortowania. 
  • Rozróżnianie poprawnego liczenia od błędnego, co wspiera precyzyjność w liczeniu. 
  • Szacunkowe porównywanie liczebności zbiorów poprzez łączenie elementów w pary lub nakładanie ich na siebie, aby lepiej zrozumieć relacje ilościowe. 
  • Rozpoznawanie zbiorów równolicznych i nierównolicznych, co wzmacnia zrozumienie pojęcia ilości. 

Tematyka :

  1. Idzie jesień przez ogród i sad.
  2. Idzie jesień do zwierząt.
  3. Skąd mamy te produkty.
  4. Idzie jesień z deszczem.
motylki v2

Nauka wiersza :
,,Pani Jesień"

Przeszedł sobie dawno
śliczny, złoty wrzesień...
Teraz nam październik
Dała pani jesień...

Słono takie śpiące,
coraz później wstaje,
Ptaszki odlatują,
hen, w dalekie kraje.

W cieniu, pod drzewami
cicho śpią kasztany,
każdy błyszczy pięknie,
niby malowany.

Lecą liście z drzewa
różnokolorowe,
te są żółto – złote,
a tamte – brązowe.

Jeszcze niby ciepło,
słonko świeci, grzeje...
aż tu nagle wichrzysko zawieje.

Chmur wielkich deszczowych
nazbiera, napędzi...
tak się pan listopad
nauwija wszędzie.

 

Nauka piosenki :
,,Dary jesieni"

  1. Jesień już się rozgościła w sadzie i w ogrodzie,

        słodkich jabłek, śliwek , gruszek zbiera wielkie kosze.

        Wykopuje z grządek pory, pietruszkę, marchewkę.

        Ścina piękne kalafiory, chrupką kalarepkę.

 

Rf:   Tyle warzyw i owoców daje hojna jesień,

        pełne kosze cennych darów nam w podarku niesie/x2

 

   2. Pani jesień pracowita krząta się wytrwale

       i ze zbirem plonów radzi sobie doskonale.

       Deszcz jesienny jej przeszkadza, wiatr włosy rozwiewa,

       lecz obfite plony z sadu zebrać przecież trzeba.

Rf: