Grupy

grupowe na strone v3
Grupa 5
MISIE

Grupa Misie to wesoła grupa dzieci 4 i 5-letnich. Jesteśmy bardzo ciekawi świata i chętnie chcemy uczyć się nowych zabaw a przy tym zdobywać coraz to nowe wiadomości, umiejętności i poszerzać swoje zainteresowania. Jesteśmy kreatywni, koleżeńscy i chętnie pomagamy sobie nawzajem. Uwielbiamy aktywnie spędzać czas na świeżym powietrzu. Każdy dzień wypełniony jest radosną zabawą i fajnymi zajęciami edukacyjnymi. Przed nami jednak ważne wyzwanie - wkroczenie w świat liter i liczb. Z uśmiechem na twarzach i wiarą we własne możliwości sprostamy wszystkim zadaniom, a pobyt w przedszkolu będzie dla nas czasem przyjemności i wszechstronnego rozwoju. 

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na kwiecień 2024 roku

Dzieci:

− wysłuchają opowiadania  Barbary Szelągowskiej Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przyrodę! Ewy Stadtmüller Wiejskie ustronie, Wiktorii Kowalskiej i Macieja

Ciechomskiego Czekolada niezgody, Barbary Szelągowskiej Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przyrodę! Agaty Widzowskiej Łazienki.

 usprawnią aparat mowy poprzez ćwiczenia ortofoniczne i zabawy

– wysłuchają wierszy Barbary Szelągowskiej Nasze emocje, Jadwigi Koczanowskiej Przyjaciel,

 określą swój nastrój

− wysłuchają i nauczą się piosenki Niełatwo nas pomylić, 

− poznają podstawowe wartości, którymi należy się kierować

− wysłuchają i nauczą się na pamięć wiersza Jadwigi Koczanowskiej Przyjaciel

− poznają pojęcia: długi, krótki, dłuższy, krótszy

− poszerzą wiedzę o emocjach

− odróżnią zachowania pozytywne i negatywne

− wypowiedzą się na temat przyjaźni

− wezmą udział w zabawach konstrukcyjnych

− wykonają pracę plastyczną Przyjacielskie stworki, Odznaka przyjaciela przyrody, Flaga Rzeczypospolitej Polskiej

 będą rozpoznawać głosy zwierząt wiejskich

− dowiedzą się, jak się nazywają domy zwierząt wiejskich

− będą szacować wagę przedmiotów  określać, co jest cięższe, a co lżejsze

− będą szeregować figurki zwierząt według wielkości

− będą szeregować kredki według długości

− dowiedzą się, jak nazywają się dzieci wiejskich zwierząt

− przygotują płotki do makiety wiejskiego podwórka

− dowiedzą się, na czym polega praca rolnika

− wskażą produkty pochodzące z upraw rolniczych

− utworzą zdrobnienia wybranych słów

− rozwiążą zagadki

− ułożą historyjkę obrazkową (dowiedzą się, jak mleko trafia do sklepu)

− będą układać zdania z określonymi słowami

− udzielą odpowiedzi na pytanie, dlaczego dbanie o Ziemię jest ważne i w jaki sposób można dbać o naszą planetę − określą, dlaczego ważne jest segregowanie śmieci

− utrwalą kolory pojemników na odpady

− dowiedzą się, czym jest recykling − powiedzą, kim według nich jest przyjaciel przyrody

− dowiedzą się, dlaczego ważne jest oszczędzanie wody i w jaki sposób można ją oczyścić

− utrwalą umiejętności kodowania

− poznają legendę o powstaniu Krakowa

 – poznają cechy charakterystyczne swojego regionu 

− dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe

− wykonają doświadczenia związane z mierzeniem objętości płynów,

− poznają flagi różnych państw i  jaka jest flaga Unii Europejskiej

− dowiedzą się, kiedy jest Dzień Flagi

− wysłuchają hymnu Polski

 

− będą grały na różnych instrumentach

Tematyka :

1.Mamy różne charaktery.

2. Wiosna na wsi.

3. Dbamy o przyrodę

4. Polska – moja ojczyzna

misie

Nauka wiersza :
,,Nasze emocje” B. Szelągowskiej

Radość mam w sercu, więc śmieję się!

A kiedy płaczę? Gdy jest mi źle.

Często się boję, choć nie chcę wcale…

A skąd się biorą smutki i żale?

Zdarza się – nogą ze złości tupię

i myślę sobie, że coś jest głupie

albo jest wstrętne! No i co z tego!

Tak świat poznaję! Właśnie dlatego!

Czasem każdego coś zaskakuje

z tym właśnie dobrze lub źle się czuje.

Tyle się dzieje! Tak to już bywa.

Nie chcę emocji swoich ukrywać!

Nauka piosenki :
,,Niełatwo nas pomylić”

  1. Patrzcie: każdy z nas jest inny.

Jeden sprytny, drugi zwinny.

Jeden złośnik, drugi – smutny.

Jeden śmieszek, drugi – rezolutny.

          Ref.: Jak pieski i kotki.

          Jak chmury na niebie.

          Tak samo i my różnimy się od siebie.

2. Przez tę inność w żadnej chwili

nie tak łatwo nas pomylić.

Bo wyglądem się różnimy.

Mamy inne twarze, oczy, miny.

          Ref.: Jak pieski i kotki…