
Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na czerwiec 2022 roku
- chętnie lepi z plasteliny, formując określone kształty
- opisuje wygląd dzieci z różnych stron świata – stara się znaleźć podobieństwa
- uważnie słucha utworów literackich
- wypowiada się na temat ich treści
- aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych organizowanych przez N.
- stara się wycinać nożyczkami określone kształty
- stara się współdziałać w zabawie
- nazywa i wskazuje części ciała: noga, ręka, głowa, szyja, brzuch, plecy
- umie określić części ciała innej osoby
- potrafi ustawić się zgodnie z poleceniem – umie utworzyć koło, podając innym dzieciom ręce
- rozpoznaje dźwięki z najbliższego otoczenia
- porównuje liczebność zbiorów: dużo, mało, tyle samo
- uczestniczy w zabawach doskonalących prawidłową wymowę głosek
- rozpoznaje i nazywa wybrane kolory
- podczas rysowania próbuje prawidłowo trzymać przybory kreślarskie
- rozróżnia poznane rośliny, np. trawy i zwierzęta żyjące w środowisku łąki, np. niektóre owady
- próbuje budować dłuższe wypowiedzi na określony temat
- chętnie podejmuje działania plastyczne z wykorzystaniem różnych technik
- wypowiada się na temat znaczenia pszczół dla człowieka
- łączy przyczynę ze skutkiem
- stosuje określenia: teraz, najpierw, potem
- ustala wynik dodawania i odejmowania, działając na konkretnych przedmiotach – dokładając i odkładając elementy w zakresie minimum 3
- wie, że rośliny potrzebują do życia wody i światła
- nazywa typowe zjawiska atmosferyczne: pada deszcz, śnieg, świeci słońce, wieje wiatr, burza
- próbuje ilustrować charakter muzyki ruchem
- odgaduje, który spośród 3 prezentowanych przedmiotów schowano
- potrafi regulować fazę wdechu i wydechu podczas oddychania
- obserwuje z uwagą prowadzone doświadczenia ukazujące właściwości różnych substancji
- dostrzega, co powtarza się w szeregu ułożonych przedmiotów, i kontynuuje występujące w danym układzie regularności poprzez dokładanie
- wskazuje gestem kolejne przedmioty lub dotyka ich palcem i wypowiada właściwe liczebniki
- układa obrazki historyjki obrazkowej w logicznie pasujące ciągi
Tematyka :
1. Dzień Dziecka
2. Ile nóg ma stonoga
3. Słoneczne lato
4. Jedziemy na wakacje

Nauka wiersza
:
Wakacje
„WAKACJE”
Pojedziemy na wakacje
razem z mamą, razem z tatą
Zabierzemy piłkę, namiot
i skakankę. Co ty na to?
Słońce, woda, las już czeka
wszystkie dzieci woła.
Zabawimy się wesoło
przed powrotem do przedszkola.