Grupy

242158143 970061630209339 7698868867835369501 n
Grupa 2
BIEDRONKI

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na czerwiec 2022 roku

  • chętnie lepi z plasteliny, formując określone kształty
  • opisuje wygląd dzieci z różnych stron świata – stara się znaleźć podobieństwa
  • uważnie słucha utworów literackich
  • wypowiada się na temat ich treści
  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych organizowanych przez N.
  • stara się wycinać nożyczkami określone kształty
  • stara się współdziałać w zabawie
  • nazywa i wskazuje części ciała: noga, ręka, głowa, szyja, brzuch, plecy
  • umie określić części ciała innej osoby
  • potrafi ustawić się zgodnie z poleceniem – umie utworzyć koło, podając innym dzieciom ręce
  • rozpoznaje dźwięki z najbliższego otoczenia
  • porównuje liczebność zbiorów: dużo, mało, tyle samo
  • uczestniczy w zabawach doskonalących prawidłową wymowę głosek
  • rozpoznaje i nazywa wybrane kolory
  • podczas rysowania próbuje prawidłowo trzymać przybory kreślarskie
  • rozróżnia poznane rośliny, np. trawy i zwierzęta żyjące w środowisku łąki, np. niektóre owady
  • próbuje budować dłuższe wypowiedzi na określony temat
  • chętnie podejmuje działania plastyczne z wykorzystaniem różnych technik
  • wypowiada się na temat znaczenia pszczół dla człowieka
  • łączy przyczynę ze skutkiem
  • stosuje określenia: teraz, najpierw, potem
  • ustala wynik dodawania i odejmowania, działając na konkretnych przedmiotach – dokładając i odkładając elementy w zakresie minimum 3
  • wie, że rośliny potrzebują do życia wody i światła
  • nazywa typowe zjawiska atmosferyczne: pada deszcz, śnieg, świeci słońce, wieje wiatr, burza
  • próbuje ilustrować charakter muzyki ruchem
  • odgaduje, który spośród 3 prezentowanych przedmiotów schowano
  • potrafi regulować fazę wdechu i wydechu podczas oddychania
  • obserwuje z uwagą prowadzone doświadczenia ukazujące właściwości różnych substancji
  • dostrzega, co powtarza się w szeregu ułożonych przedmiotów, i kontynuuje występujące w danym układzie regularności poprzez dokładanie
  • wskazuje gestem kolejne przedmioty lub dotyka ich palcem i wypowiada właściwe liczebniki
  • układa obrazki historyjki obrazkowej w logicznie pasujące ciągi

Tematyka :

1. Dzień Dziecka

2. Ile nóg ma stonoga

3. Słoneczne lato

4. Jedziemy na wakacje

biedronki

Nauka wiersza :
Wakacje

  „WAKACJE”
Pojedziemy na wakacje
razem z mamą, razem z tatą
Zabierzemy piłkę, namiot
i skakankę. Co ty na to?
Słońce, woda, las już czeka
wszystkie dzieci woła.
Zabawimy się wesoło
przed powrotem do przedszkola.