Grupy

img 20240917 175703
Grupa 9
SOWY

Do grupy 9- sowy uczęszcza 25 dzieci( 10 dziewczynek i 15 chłopców).Przedszkolaki z ,,Sówek" uwielbiają: spacery, spędzanie czasu na świeżym powietrzu, różnorodne zabawy ruchowe i muzyczne, malowanie, wyklejanie i rysowanie prac plastycznych. Największa frajdę sprawia im zabawa z kolegami i koleżankami z grupy oraz wspólne spędzanie czasu na wielorakich przedszkolnych aktywnościach. Nauczycielami w tej grupie są :Pani Natalia Biela i Pani Marta Pasternak. Pomoce nauczycieli to: Joanna Wolańska i Agata Żybura.

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na wrzesień 2024 roku

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

  • określanie swoich cech fizycznych: wzrost, kolor włosów, oczu;
  • spożywanie posiłków – korzystanie z serwetek;
  • tworzenie okazjonalnych kącików zainteresowań;
  • wykazywanie inicjatywy w dbałości o salę zajęć.
  • określanie kierunku pisania (rysownia) – od lewej strony linii do prawej i od góry kartki do dołu;
  • rozwijanie koordynacji ruchowej (głownie skoordynowanej współpracy ruchów ramienia, przedramienia, nadgarstka i palców);
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej;
  • gospodarowanie przestrzenią kartki (wykonywanie prac plastycznych na papierze o różnych formatach – z tendencją do przechodzenia do małych, zamkniętych powierzchni);
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych, gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki);
  • nabywanie precyzji wykonywania ruchów dłońmi (np. ubieranie lalek, zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł, dekorowanie kartki).
  • improwizowanie ruchowe do dowolniej muzyki;
  • samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowiska pracy i porządkowanie go po zakończonej pracy.
  • zacieśnianie kontaktów interpersonalnych z grupą poprzez wspólne organizowanie zabaw ruchowych;
  • odpowiednie dobieranie miejsc zabaw przy stoliku, biurku (miejsce dobrze oświetlone, krzesło dopasowane do wzrostu dziecka);
  • przewidywanie skutków wynikających z niebezpiecznych zabaw i zachowań;
  • sygnalizowanie potrzeby pomocy w sytuacjach zagrożenia, zwracanie się do osób, które mogą tej pomocy udzielić.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

  • szanowanie odmowy uczestnictwa w niechcianych sytuacjach;
  • czerpanie radości i satysfakcji z przebywania na łonie natury;
  • czynny udział w dekorowaniu sali;
  • podejmowanie prób samodzielnego rozwiązywania problemu.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

  • wykazywanie się inicjatywą w sytuacjach nowych, nieznanych;
  • określanie swoich cech fizycznych: koloru oczu;
  • samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie;
  • wykorzystywanie sytuacji dnia codziennego do nabywania umiejętności samooceny;
  • szanowanie odmowy uczestnictwa w niechcianych sytuacjach;
  • czynne uczestniczenie w ustalaniu reguł i zasad współżycia w grupie.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

  • podejmowanie prób posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem oraz w sposób twórczy i niekonwencjonalny.
  • sprawne posługiwanie się mową w różnych sytuacjach;
  • mówienie z właściwą dla siebie intonacją;
  • używanie spójników w celu uzyskania dłuższych wypowiedzi;
  • prawidłowe stosowanie przyimków;
  • posługiwanie się poprawną mową;
  • poprawne wypowiadanie się w czasach przyszłym i przeszłym;
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat;
  • poznawanie zapisu swojego imienia i zapisu imion kolegów i koleżanek z grupy rozpoznawanie ich, układanie liter według wzoru;
  • wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;
  • czytanie całościowe wyrazów, równoważników zdań.
  • wyczuwanie akcentu metrycznego w taktach dwu-, trzy- i czteromiarowych;
  • wykonywanie ćwiczeń dykcyjnych ćwiczących wyrazistość, intonację wypowiedzi;
  • samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowisk pracy;
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych, wykorzystujących doświadczenia zbierane podczas poznawania środowiska technicznego, np. składanie zabawek z oddzielnych części, budowanie różnych konstrukcji z klocków; przeżywanie radości z pozytywnych efektów swoich działań.
  • inicjowanie różnego rodzaju zabaw z wykorzystaniem pomysłów dzieci;
  • wyjaśnienie roli zmysłów w życiu człowieka;
  • rysowanie z wyobraźni;
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów);
  • orientowanie się na kartce papieru, wskazywanie, np. prawego górnego rogu, lewego górnego rogu kartki itd.;
  • rozwijanie myślenia twórczego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie;
  • nazywanie źródeł dźwięków.

Tematyka :

1.To jestem ja.

2.Moja grupa.

3.Moja droga do przedszkola.

4.Idzie jesień...przez las, parka.

naklejka kolorowa sowka 17512 v2

Nauka wiersza :
,,Kiedy idę do przedszkola"

Kiedy idę do przedszkola,

buzia moja jest wesoła.

Dobrze przecież wiem,

co kolory znaczą te!

Zielony kolor – idź!

Żółty kolor – czekaj! - ani chwili nie zwlekaj!

Czerwony kolor – stój! - przyjacielu mój!

Kto kolory takie zna,

robi teraz to co ja.

Czerwony - stoję,

żółty - czekam,

zielony - idę i nie narzekam!

Znam kolory dobrze,

bo sześć lat mam.

Z chęcią od początku,

ten wierszyk powiem wam.

Nauka piosenki :
Do przedszkola

1. Rano budzę się, jaki piękny to czas,

słońce wstało już, a więc pora też wstać.

Szybko myję się, jem śniadanie i już

gotów jestem, bo chcę już iść, chcę już iść.

 

Ref. Do przedszkola, do przedszkola,

jak cudownie tutaj co dzień mija czas.

Do przedszkola, do przedszkola,

o tym już od rana marzy każdy z nas.

 

2. Pani czeka już i koledzy już są;

siadam w kole- to jest magiczny nasz krąg.

Obok siedzi Jaś, Weronika i Staś

tu bawimy się, więc przychodzę co dzień.