Grupy

69747390 453334721930454 4406443936671858688 n
Grupa 4 : dzieci 6- letnie
KOTKI

       Grupa 4 to starszaki. Uczęszcza do niej 12 dziewczynek i 13 chłopców. Bardzo lubimy chodzić do przedszkola i uczestniczyć w różnorodnych zajęciach organizowanych przez panią Angelikę i panią Madzię. Jesteśmy radośni i bardzo ciekawi świata. Uwielbiamy tańczyć i śpiewać, chętnie uczymy się nowych rzeczy poprzez zabawę. O porządek w naszej sali dbamy wspólnie z panią Krysią, która przynosi nam również pyszne jedzonko.

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na kwiecień 2020 roku

Oglądanie filmów przyrodniczych, książek, albumów, tablic, korzystanie z internetu (poznawanie przyrody w sposób pośredni).
Obserwowanie zmian zachodzących przed zbliżającą się wiosną (przedwiośnie) – coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu, lodu, pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy), powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki), kwitnienie wierzby i leszczyny; pojawianie się paków na drzewach i krzewach.
Poznawanie życia ptaków wiosną – budowanie gniazd, składanie jaj, wylęganie się młodych.
Rozwiązywanie zagadek, rebusów.
Analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie.
Wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
Rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, o, p, r, s, t, u, w, z, ż.
Kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami (Wielkanoc), przejmowanych od starszych pokoleń.
Poznawanie i stosowanie różnych technik plastycznych.
Dbanie o estetykę prac plastycznych i otoczenia, w których powstają.
Opowiadanie historyjek obrazkowych ułożonych według kolejności zdarzeń.
Przygotowanie do czytania
Czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).
Liczenie obiektów i pokazywanie ich liczby na zbiorach zastępczych (np. na palcach).
Poznawanie cyfr: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, i liczby 10; znaków: <, >, = oraz stosowanie ich w sytuacjach zadaniowych.
Wyjaśnienie roli zwierząt hodowanych na wsi – określanie korzyści, jakie ma człowiek z ich hodowli (np. Gęś – pierze, baran – wełna itp.).
Poznawanie różnych narzędzi, bezpieczne korzystanie z nich.
Dysponowanie sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk.
Wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych.
Budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.
Klasyfikowanie tych samych obiektów wielokrotnie, każdorazowo według innych cech.
Mierzenie długości (szerokości) za pomocą sznurka, dłoni, stopa za stopą, krokami.
Poznawanie przejawów działalności ekologicznej:(segregowanie odpadów)
Powtarzanie z pamięci wierszy, piosenek.

Tematyka :

1.Wiosenne powroty
2.Wielkanoc
3.Wiosna na wsi
4.Dbamy o przyrodę

kotki

Nauka wiersza :
Pisanki

Patrzcie,
ile na stole pisanek!
Każda ma oczy
malowane,
naklejane.
Każda ma uśmiech
kolorowy
i leży na stole grzecznie,
żeby się nie potłuc
przypadkiem
w dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie!
Pisanki
nie są do jedzenia
Z pisanek się wyklują

Nauka piosenki :
Pisanki

Pisanki, pisanki, jajka malowane
Nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek
Pisanki, pisanki, jajka kolorowe
Na nich malowane bajki pisankowe
Na jednej kogucik, a na drugiej słońce
Śmieją się z trzeciej laleczki tańczące
Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki
Na każdej pisance piękne opowiastki.