Grupy

71468416 489412345214816 8565115930206535680 n
Grupa 2 - dzieci 4- letnie
BIEDRONKI

Grupa druga – „Biedronki’ - to dzieci, które mają za sobą już jeden rok przebywania w przedszkolu. Chętnie podejmują różnego rodzaju aktywności w zabawach oraz wykazują się sporą kreatywnością. Poprzez wspólne zabawy integrują się oraz zawierają przyjaźnie. Miewają jeszcze gorsze chwile, w których zawsze mogą liczyć na swoje panie. Bardzo lubią tańczyć i śpiewać oraz pokazywać swoje umiejętności artystyczne. W świat edukacji poprzez zabawę wprowadzają nas p. Agatka i p. Ania. O porządek w naszej sali dbamy wspólnie z p. Anią, która przynosi nam również pyszne posiłki.

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na wrzesień 2019 roku

To jestem ja

  • poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy, uczestniczenie we wspólnych zabawach, nazywanie przedmiotów (zabawek, ubrań, pojazdów, naczyń itp.) i ich kolorów.
  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.

 

Moja grupa

  • rozpoznawanie swojego znaczka rozpoznawczego wśród innych znaczków, określanie, na podstawie dwóch obrazków, co zdarzyło się wcześniej, a co później,
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za, obok, skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
  • rysowanie kredkami.

 

Moja droga do przedszkola

  • poznawanie zasad ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicach (pod opieką osoby dorosłej).
  • poznawanie zawodów osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola; nazywanie ich czynności, narzędzi, przyborów potrzebnych im do pracy; rozpoznawanie wybranych znaków drogowych.
  • określanie kierunków ruchu, stosowanie określeń: do góry, w dół, do przodu, do tyłu, w bok.
  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.

 

Idzie jesień… przez las, park

  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w bliskim otoczeniu przedszkola,
  • gromadzenie owoców drzew w kąciku przyrody; wykorzystywanie ich do wszelkiej działalności: matematycznej, plastycznej, muzycznej, w relaksacji lub w ćwiczeniach ruchowych.
  • uczestniczenie w zabawach twórczych (głównie tematycznych, konstrukcyjnych i ruchowych).
  • układanie przedmiotów według poleceń nauczyciela.
  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
  • wyodrębnianie obiektów do liczenia; określanie ich ilości: dużo, mało.

 

Tematyka :

  1. To jestem ja
  2. Moja grupa
  3. Moja droga do przedszkola
  4. Idzie jesień… przez las, park
biedronki

Nauka wiersza :
Kodeks czterolatka

Czterolatek dobrze wie,

jak ma w grupie bawić się.

Lalką, piłką czy klockami,

zawsze w zgodzie z kolegami.

Czterolatek nie narzeka,

na swą kolej grzecznie czeka.

Chociaż czasem ktoś się krzywi,

wszyscy muszą być cierpliwi.

Czterolatek, zuch nie lada,

po zabawie sam układa:

auta, misie w równym rządku,

bo nie boi się porządku.

Zna przedszkolak moc książeczek,

lecz nie podrze ich karteczek,

delikatnie je przekłada –

niszczyć książek nie wypada.

Nauka piosenki :
Deszcz jesienny

Deszcz jesienny cicho pada szu, szu, szu,

Dzieciom bajki opowiada tu, tu, tu.

O parapet sennie puka tak, tak, tak

I promieni słońca szuka ach, ach, ach.

 

Ref.: Jesień jak zaczarowana płata figle już od rana 2x

 

Liście wolno opadają szu, szu, szu

Miękki dywan układają tu, tu, tu

Nagle słońce się zjawiło tak, tak, tak

Deszcz jesienny osuszyło ach, ach, ach

 

Ref.: Jesień jak zaczarowana płata figle już od rana 2x

 

Babie lato nitki plącze szu, szu, szu

Z wiatrem tańczy też pajączek tu, tu, tu

Jesień taka zamyślona tak, tak, tak

Szalem z listków przystrojona ach, ach, ach

 

Ref.: Jesień jak zaczarowana płata figle już od rana 2x