Grupy

20191205 084842
Grupa 1 - dzieci 3- letnie
SŁONECZKA

Grupa pierwsza to najmłodsza grupa przedszkolna. Maluszki chętnie podejmują różnego rodzaju aktywności w zabawach oraz wykazują się kreatywnością. Poprzez wspólne zabawy poznają się i integrują co sprzyja procesowi ich adaptacji. Trzeba również zaznaczyć, że jest to w większości grupa pozytywnych indywidualistów, jasno wyrażających swoje zdanie i potrzeby. Jak nazwa grupy wskazuje – „Słoneczka” – nasze maluszki są uśmiechnięte, radosne i pogodne. Życzymy im samych mile spędzonych dni. Oby na co dzień „zarażały” nas swoją pozytywna energią. W świat edukacji poprzez zabawę wprowadzają nas p. Justyna i p. Ania. O porządek w naszej sali dbamy wspólnie z p. Edytką i p. Agatką, które przynoszą nam również pyszne posiłki.

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na kwiecień 2020 roku

1.Wiosenne powroty

  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny – powroty ptaków (np. bocian), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)
  • nazywanie cech przedmiotów: kształt, barwa, faktura, wydawany dźwięk, funkcja (np. do czego służy samochód).
  • dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu.
  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

 2.Wielkanoc

  • kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami przejmowanych od pokoleń.
  • wyszukiwanie takich samych obrazków, zabawek; rytmiczne powtarzanie rymowanek, wierszy, tekstów piosenek
  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk;
  • wykorzystanie figur geometrycznych w ćwiczeniach matematycznych, zabawach, grach.

 3.Wiosna na wsi

  • poznawanie wybranych zwierząt hodowanych na wsi (dorosłych i młodych).
  • śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.
  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku;dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

 4.Dbamy o przyrodę

  • poznawanie sposobów ochrony środowiska;
  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

Tematyka :

1. Wiosenne powroty

2. Wielkanoc

3. Wiosna na wsi

4. Dbamy o przyrodę

sloneczka

Nauka wiersza :
Wielkanoc

- Kurko, proszę, znieś jajeczka,

śnieżnobiałe lub brązowe,

ja z nich zrobię na Wielkanoc

cud-pisanki kolorowe.

 

Do koszyczka je powkładam,

z chlebkiem, babką lukrowaną,

potem pójdę je poświęcić

z bratem, siostrą, tatą, mamą.

Nauka piosenki :
Spotkanie z wiosną

Ciepły wietrzyk powiał dzisiaj,

Słychać świergot ptaków,

A w ogrodzie spotkać można

Miłych przedszkolaków.

 

Ref.: Wiosna, wiosna

Przyszła do nas,

Bierzmy się za ręce.

Pośród młodej bujnej trawy

Kwiatów coraz więcej.