.:Strona Główna | .:Przedszkole | .:O Nas | .:Grupy | .:Dla Rodziców | .:Aktualności | .:Sukcesy | .:Archiwum | .:Kontakt

 

   

  PSZCZÓŁKI

       grupa 8: dzieci  6 - letnie   

     Grupa 8 to dzieci 6- letnie, które uczęszczają do przedszkola tylko na pięć godzin. W ciągu całego roku będą aktywnie przygotowywać się do rozpoczęcia edukacji w szkole. Przed nimi bowiem ważne wyzwanie- wkroczenie w świat liter i liczb. Swoje umiejętności rozwijać będą pod czujnym okiem pani Krysi. Z uśmiechem na twarzach i wiarą we własne możliwości zapewne z łatwością sprostają wszystkim tegorocznym wyzwaniom, a pobyt w przedszkolu będzie dla nich czasem radości.

 

Uwaga Rodzice

Jeżeli chcecie Państwo porozmawiać z nauczycielką o swoim dziecku, czekają na Was:

Krystyna Grodzka –   środa 12.00- 12.30

 

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na listopad 2018 roku.

Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego na podstawie informacji  o relacjach rodzinnych. Kształtowanie poczucia przynależności do wspólnoty, jaką jest rodzina. Rozwijanie słownika czynnego o pojęcie drzewo genealogiczne. Utrwalenie określeń najmłodszy, najstarszy, starszy od, młodszy od.

Stosowanie określeń ilustrujących następstwo czasu: wcześniej, później, na początku, następnie, na końcu. Poszerzanie wiedzy na temat klasyfikacji zwierząt (ssaki, gady, płazy, ptaki, ryby); rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez tworzenie i nazywanie zbiorów obiektów. Wprowadzenie cyfr: 3, 4 i 5.

Poszerzanie wiedzy dotyczącej obiegowego ruchu ziemi, rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez utrwalenie przemienności rytmu dzień – noc. Poznanie zjawiska skraplania się pary wodnej i jego skutków dla środowiska przyrodniczego. Określanie zmian odwracalnych i nieodwracalnych w przyrodzie na podstawie doświadczeń z wodą, rozwijanie myślenia operacyjnego – badanie stałości objętości płynów.

Kształtowanie rozumienia pojęcia prognoza pogody, odczytywanie  i zapisywanie obserwacji dotyczących zjawisk atmosferycznych.

Samodzielne wyszukiwanie informacji o zwierzętach domowych z różnych źródeł. Kształtowanie odpowiedzialności związanej z opieką nad zwierzętami domowymi. Rozwijanie wrażliwości i empatii w stosunku do zwierząt.
Utrwalanie informacji o zwierzętach gromadzących zapasy na zimę. Rozpoznawanie i nazywanie ptaków pozostających na zimę w Polsce oraz przylatujących podczas zimy.
Ćwiczenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, głoskowej. Rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie kształtów.
Wprowadzenie liter: M, m; T, t; D, d; Y, y ; ćwiczenie umiejętności wyróżniania liter w wyrazach. Rozwijanie słuchu fonematycznego.

 

Tematyka:

1. Listopadowe wspomnienia.
2. Jesienna pogoda.
3. Zwierzęta domowe.
4. Zimno, coraz zimniej.
 

Nauka wiersza: Kto ty jesteś?
Nauka piosenki: Symbole narodowe

 

          Kto ty jesteś?

Kto ty jesteś?
Polak mały!
Jaki znak twój?
Orzeł biały!
Gdzie ty mieszkasz?
Między swemi!
W jakim kraju?
W polskiej ziemi!
Czym ta ziemia?
Mą Ojczyzną!
Czym zdobyta?
Krwią i blizną!
Czy ją kochasz?
Kocham szczerze!
A w co wierzysz?
W Polskę wierzę!

 

 

Symbole narodowe

1. Mamy godło, mamy flagę,
mamy własny kraj.
To co polskie my kochamy.
Tu nasz dom i raj.

Ref.: Biało czerwona flaga,
stolica to Warszawa,
/mym godłem orzeł biały
czerwonym tłem usłany/ 2x

2. Jest Mazurek Dąbrowskiego,
hymn to piękny nasz.
Gdy go śpiewasz to wzruszenie,
na swojej twarzy masz.