.:Strona Główna | .:Przedszkole | .:O Nas | .:Grupy | .:Dla Rodziców | .:Aktualności | .:Sukcesy | .:Archiwum | .:Kontakt

 

   

  PSZCZÓŁKI

       grupa 8: dzieci  6 - letnie   

     Grupa 8 to dzieci 6- letnie, które uczęszczają do przedszkola tylko na pięć godzin. W ciągu całego roku będą aktywnie przygotowywać się do rozpoczęcia edukacji w szkole. Przed nimi bowiem ważne wyzwanie- wkroczenie w świat liter i liczb. Swoje umiejętności rozwijać będą pod czujnym okiem pani Krysi. Z uśmiechem na twarzach i wiarą we własne możliwości zapewne z łatwością sprostają wszystkim tegorocznym wyzwaniom, a pobyt w przedszkolu będzie dla nich czasem radości.

 

Uwaga Rodzice

Jeżeli chcecie Państwo porozmawiać z nauczycielką o swoim dziecku, czekają na Was:

Krystyna Grodzka –   środa 12.00- 12.30

 

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na maj 2019 roku.

Rozpoznawanie, identyfikowanie i podawanie nazw określonych symboli narodowych (flaga, godło, hymn narodowy). Rozwijanie zainteresowania przyrodą Polski; zaznaczanie morza i gór na konturowej mapie Polski. Przypomnienie nazw miast leżących nad Wisłą.

Utrwalenie informacji o Polsce jako kraju członkowskim Unii Europejskiej, poznanie hymnu i flagi wspólnotowej.

Rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez podawanie nazw kierunków na kartce papieru, odczytywanie charakterystycznych punktów na mapie; rozpoznawanie, identyfikowanie i podawanie nazw określonych symboli. Tworzenie zbiorów obiektów ze względu na określone cechy. Poruszanie się w przestrzeni według instrukcji słownej. Utrwalenie orientacji w schemacie ciała.

Kształtowanie wrażliwości muzycznej poprzez eksperymentowanie z rytmem  i dźwiękami.

Rozwijanie słuchu fonemowego poprzez tworzenie i odtwarzanie rytmów słuchowych zawierających nazwy określonych instrumentów muzycznych; kształtowanie wrażliwości muzycznej i wyobraźni.
Doskonalenie umiejętności odróżniania emocji i podawania ich nazw; doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć w niewerbalny sposób. Kształtowanie wrażliwości emocjonalnej, empatii, komunikacji interpersonalnej; rozwijanie kompetencji językowych.
Utrwalenie nazewnictwa związanego z relacjami w rodzinie: rodzice, rodzeństwo, dziadkowie, krewni itp. Wzmacnianie poczucia przynależności do rodziny; identyfikowanie i nazywanie członków rodziny, określanie głoski  w nagłosie słów związanych z rodziną.
Wprowadzenie liter: J, j; H, h; ćwiczenie umiejętności wyróżniania liter  w wyrazach. Rozwijanie słuchu fonematycznego.

 

Tematyka:

 
1. Polska to mój dom.
2. W krainie muzyki.
3. Wrażenia i uczucia.
4. Święto mamy i taty.

Nauka wiersza: Mama i Tata
Nauka piosenki: Na stronach kalendarza

 

 

          Mama i Tata

Mama! To najpiękniejsze słowo świata.
To miłość, dobroć- moja rodzina.
A drugie takie słowo- to Tata!
Tych słów się nigdy nie zapomina.

Bo mama zawsze kocha swe dzieci
od rana sprząta, pierze, gotuje.
Gdy się uśmiecha słoneczko świeci.
Więc dziś życzenia od nas przyjmuje.

Tato przytuli, łezki ociera
I na dobranoc bajkę opowie.
Czasem na długi spacer zabiera
Niech wciąż się cieszy szczęściem i zdrowiem.

Damy im dzisiaj kwiatów naręcze
Słów czułych także wiele powiemy
By żyli sto lat, a może więcej
Wszyscy im nieba przychylić chcemy.

 

 

Na stronach kalendarza

1. Na stronach kalendarza
świątecznych dni jest mało.
A szkoda! Co tu zrobić,
by świąt nie brakowało?
ref.: Lecz jeden dzień szczególnie
swym blaskiem w maju kusi:
dla jednych to - Dzień Matki,
a dla mnie - Dzień Mamusi.

2. Nie umiem mówić głośno,
jak kocham i co czuję...,
więc patrząc Mamie w oczy,
cichutko... podziękuję.
ref.: Dziękuję za to w s z y s t k o,
czym dobroć jest na ziemi,
że Jesteś najważniejsza,
że tego nikt nie zmieni,
że jeden dzień najpiękniej
w mym sercu jaśnieć musi:
dla jednych to - Dzień Matki,
a dla mnie - Dzień Mamusi.