.:Strona Główna | .:Przedszkole | .:O Nas | .:Grupy | .:Dla Rodziców | .:Aktualności | .:Sukcesy | .:Archiwum | .:Kontakt

 

 

MOTYLKI 

7 grupa - dzieci 5- letnie   

 

     Grupa 7 to starsze średniaki. Uczęszcza do niej 12 dziewczynek i 13 chłopców. Bardzo lubimy chodzić do przedszkola i uczestniczyć w różnorodnych zajęciach organizowanych przez panią Angelikę i panią Anię. Jesteśmy radośni i bardzo ciekawi świata. Uwielbiamy tańczyć i śpiewać, chętnie uczymy się nowych rzeczy poprzez zabawę. O porządek w naszej sali dbamy wspólnie z panią Anią, która przynosi nam również pyszne jedzonko. 

 

Uwaga Rodzice

Jeżeli chcecie Państwo porozmawiać z nauczycielką o swoim dziecku, czekają na Was:

Angelika Trojnar - czwartek 15.00- 15.30

Anna Sanecka- Zubek- piątek 15.00- 15.30

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na marzec 2019 roku.

 

W marcu jak w garncu

Doskonalenie umiejętności formułowania i weryfikowania hipotez; rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia; doskonalenie umiejętności porównywania; kształtowanie słuchu oraz pamięci muzycznej i ruchowej.

Poszerzanie zainteresowań czytelniczych, rozwijanie wyobraźni poprzez słuchanie tekstów literackich.

Rozbudzanie poczucia przynależności do regionu pochodzenia; rozwijanie umiejętności korzystania z mapy; określenie położenia.
 

Porządki w ogrodzie

Rozpoznawanie oznak wiosny; utrwalenie informacji o narzędziach ogrodniczych.

Poznanie warunków prawidłowej hodowli roślin; doskonalenie umiejętności wyciągania wniosków.

Eksperymentowanie z farbami, myślenie twórcze; poszerzenie słownika.

 

Witaj, wiosno!

Doskonalenie słuchu fonemowego, uwrażliwienie na świat przyrody.
Poznanie wartości odżywczych warzyw oraz sposobów ich przygotowania.
Zapoznanie z cyklem życia motyla; poznanie budowy ciała i środowiska życia ślimaka.
Zapoznanie z tradycją topienia marzanny.
 

Zwierzęta na wiejskim podwórku

Utrwalenie informacji dotyczących zwierząt wiejskich oraz ich młodych.
Pogłębienie wiedzy na temat jajek, ich budowy i sposobów wykorzystania; poznanie ptaków znoszących jajka; doskonalenie umiejętności porównywania.
Poszerzenie wiedzy na temat wyglądu i zwyczajów świń; poszerzenie wiedzy na temat baranów i owiec oraz ich hodowli.
Poszerzenie wiadomości na temat wartości odżywczych, wykorzystania  i rodzajów mleka.

 

Tematyka:

1. W marcu jak w garncu.
2. Porządki w ogrodzie.
3. Witaj, wiosno!
4. Zwierzęta na wiejskim podwórku. 


Nauka wiersza: Wiosenny spacerek
Nauka piosenki: Promyk słońca
 

 

 Wiosenny spacerek
 

Wiosenne słońce wesoło świeci
I na wycieczkę zaprasza dzieci
Tutaj śnieg odkrył trawkę zieloną
Przebiśnieg podniósł głowę skuloną

Listki i trawki na słonku się grzeją
Żółte kaczeńce do słońca się śmieją
Ptaszki na drzewach radośnie ćwierkają
I wszyscy wiosny już wyglądają

Ogrodnik porządki robi w ogrodzie
Nowe nasionka wysiewa co dzień
Na deszczyk będą sobie czekały
I zazieleni ogród się cały

Kiedy jaskółki zza morza wracają
Kiedy bociany nad gniazdem kołują
Kiedy w ogrodzie barw tęcza zabłyśnie
To przyjdzie wiosna już oczywiście.
 

 

         

         Promyk słońca
 

1. Promyk słońca wyjrzał zza chmury
I zobaczył świat szarobury.
I pomyślał : Kto tu pomoże?
Świat taki szary być nie może.

Ref: Kto obudzi pąki kwiatów? (wiosna)
Kto pokaże gniazda ptakom ? ( wiosna)
Kto wygoni misia z nory? ( wiosna )
Zazieleni pola, bory? ( wiosna )

2. Promyk słońca spotkał wiosenkę
I zaśpiewał krótką piosenkę.
Daj wiosenko kwiatów troszeczkę
I obudź misia, obudź rzeczkę.

3. I wiosenka go posłuchała
Kolorowe kwiaty dała.
Zabłysnęła w krąg kolorami
I już zostanie teraz z nami.