.:Strona Główna | .:Przedszkole | .:O Nas | .:Grupy | .:Dla Rodziców | .:Aktualności | .:Sukcesy | .:Archiwum | .:Kontakt

 

KRASNALE   

6 grupa - dzieci 5-, 6- letnie     

     Nasza grupa to 5 i 6 - latki. Liczy 25 osób, 11 dziewczynek i 14 chłopców. Bardzo lubimy chodzić do przedszkola, ponieważ chcemy uczyć się nowych zabaw i zdobywać coraz to nowe wiadomości i umiejętności. Ciekawe zajęcia organizują nam dwie panie Madzie  i pani Justynka. Jesteśmy pracowitymi krasnalami, lubimy śpiewać jak to krasnale, tańczyć i słuchać ciekawych opowiadań. O porządek w naszej sali dbamy wspólnie z panią Renatką, która także przynosi nam pyszne jedzonko.

 

Uwaga Rodzice

Jeżeli chcecie Państwo porozmawiać z nauczycielką o swoim dziecku, czekają na Was:

Magdalena Szczepan–  wtorek 15.00 – 15.30

Magdalena Żurowska środa 15.00 – 15.30

 

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na maj 2019 roku.

Rozpoznawanie, identyfikowanie i podawanie nazw określonych symboli narodowych (flaga, hymn, godło).

Rozwijanie zainteresowania przyrodą Polski; zaznaczanie morza i gór na konturowej mapie Polski.

Wprowadzenie litery j; przypomnienie nazw miast leżących nad Wisłą, w tym Krakowa.

Utrwalenie informacji o Polsce jako kraju członkowskim Unii Europejskiej.

Kształtowanie wrażliwości muzycznej poprzez eksperymentowanie z rytmem  i dźwiękami.

Kształtowanie wrażliwości muzycznej i wyobraźni. Rozwijanie zainteresowań muzyką okolicznościową – właściwą na urodziny, do tańca, relaksu.
Doskonalenie umiejętności odróżniania emocji i podawania ich nazw. Kształtowanie wrażliwości emocjonalnej, empatii, komunikacji interpersonalnej.
Wdrażanie do odróżniania świata fikcji od rzeczywistości. Kształtowanie odporności emocjonalnej; identyfikowanie i podawanie nazw stanów emocjonalnych.
Rozwijanie wrażliwości estetycznej, muzycznej; wizualizacje muzyczno – ruchowe.
Poszerzanie słownika czynnego i biernego dzieci o skojarzenia ze słowem mama. Utrwalenie umiejętności opisywania postaci słowami, ruchem, gestem.
Utrwalenie nazewnictwa związanego z relacjami w rodzinie rodzice, rodzeństwo, dziadkowie, krewni itp.
Rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez określanie lewej i prawej strony w przestrzeni w o odniesieniu do własnego ciała i innych obiektów.

Wzmacnianie poczucia przynależności do rodziny; identyfikowanie i nazywanie członków rodziny, określanie g głoski w nagłosie słów związanych z rodziną.

Rozwijanie wrażliwości emocjonalnej – obdarowywanie innych.
Kształtowanie umiejętności matematycznych poprzez tworzenie zbiorów obiektów ze względu na określone c cechy; wprowadzenie litery H, h.

 

Tematyka:

1. Polska to mój dom.
2. W krainie muzyki.
3. Wrażenia i uczucia.
4. Święto mamy i taty.
 

 

Nauka wiersza: Flaga biało-czerwona
Nauka piosenki: Jesteś mamo skarbem mym

 

Flaga biało-czerwona

Flaga biało – czerwona
na wietrze dumnie powiewa.
To znak, że o naszym Kraju
pamiętać nam dziś trzeba.

Biało – czerwona flaga
o Polsce przypomina,
Mówi, że to Ojczyzna
kochana nasza, jedyna.

Że sercem czystym, jak biel
kochać ją wszyscy mamy
Jak kiedyś nasi dziadowie,
co krew za nią przelali.

Trzepocze flaga na wietrze,
jak skrzydła Orła Białego.
Patrzę w górę – słuchając
Mazurka Dąbrowskiego.

Patrzę w pogodne niebo,
uśmiecham się do słońca
Cieszę się, że wokoło
świętuje wolna Polska.

 

 

             Jesteś mamo skarbem mym

Kiedy mija noc i dzień nastaje,
Zawsze mówisz mi – witaj kochanie
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja,
Podarować właśnie chcę
Jesteś mamo skarbem mym,
Kocham Ciebie z całych sił
Jesteś wszystkim tym co mam,
Wszystko Tobie jednej dam
* * *
Kiedy mija dzień i noc nastaje,
Mówisz – miłych snów, moje kochanie
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie…
Śmiech i łzy.