.:Strona Główna | .:Przedszkole | .:O Nas | .:Grupy | .:Dla Rodziców | .:Aktualności | .:Sukcesy | .:Archiwum | .:Kontakt

 

KRASNALE   

6 grupa - dzieci 5-, 6- letnie     

     Nasza grupa to 5 i 6 - latki. Liczy 25 osób, 11 dziewczynek i 14 chłopców. Bardzo lubimy chodzić do przedszkola, ponieważ chcemy uczyć się nowych zabaw i zdobywać coraz to nowe wiadomości i umiejętności. Ciekawe zajęcia organizują nam pani Madzia , pani Natalka i pani Bożenka. Jesteśmy pracowitymi krasnalami, lubimy śpiewać jak to krasnale, tańczyć i słuchać ciekawych opowiadań. O porządek w naszej sali dbamy wspólnie z panią Renatką, która także przynosi nam pyszne jedzonko.

 

Uwaga Rodzice

Jeżeli chcecie Państwo porozmawiać z nauczycielką o swoim dziecku, czekają na Was:

Magdalena Szczepan–  wtorek 15.00 – 15.30

Natalia Biela środa 15.00 – 15.30

 

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na marzec 2019 roku.

Utrwalanie informacji o charakterystycznych cechach wiosny.

Rozwijanie kompetencji językowych dzieci przez poznanie i stosowanie przysłów oraz związków frazeologicznych związanych z wiosną.

Wdrażanie do odpowiedzialności za własne zdrowie i samopoczucie.

Tworzenie kalendarza pogody.

Pobudzanie rozwoju intelektualnego przez eksperymentowanie, stawianie hipotez i ich sprawdzanie.

Utrwalanie informacji o zmianach zachodzących wiosną w przyrodzie, odwoływanie się do własnych doświadczeń.
Doskonalenie umiejętności słuchania tekstu i wypowiadania się na temat jego treści; wprowadzenie litery C, c.
Rozwijanie kompetencji arytmetycznych przez wprowadzenie zapisu dodawania cyfr; kształtowanie postawy proekologicznej – zakładanie przedszkolnej uprawy roślin.
Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej; rozwijanie umiejętności obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie.
Utrwalenie informacji o kierunkach wędrówek ptaków – samodzielne wyszukiwanie informacji; wprowadzenie litery g na przykładzie wyrazu globus.
Promowanie zasad zdrowego trybu życia; utrwalanie kształtu poznanych liter.
Doskonalenie umiejętności interpretowania muzyki ruchem.

Zapoznanie ze zwyczajami dotyczącymi pożegnania zimy w różnych rejonach Polski.

Wdrażanie do samodzielnego wyszukiwania i weryfikowania informacji dotyczących pracy w gospodarstwie, rozwijanie umiejętności współpracy, wprowadzenie litery ł.
Rozwijanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt.

 

Tematyka:

1. W marcu jak w garncu.
2. Porządki w ogrodzie.
3. Witaj wiosno.
4. Zwierzęta na wiejskim podwórku.
 

 

Nauka wiersza: Pierwiosnek
Nauka piosenki: Idzie wiosna

 

Pierwiosnek

Jeszcze w polu tyle śniegu,
Jeszcze strumyk lodem ścięty,
A pierwiosnek już na brzegu
Wyrósł śliczny, uśmiechnięty.
Witaj, witaj kwiatku biały,
Główkę jasną zwróć do słonka,
Już bociany przyleciały,
W niebie słychać śpiew skowronka.
Stare wierzby nachyliły
Miękkie bazie ponad kwiatkiem:
„Gdzie jest wiosna? Powiedz, miły,
Czyś nie widział jej przypadkiem?”
Lecz on widać milczeć wolał.
O czym myślał – któż to zgadnie?
Spojrzał w niebo, spojrzał w pola,
Szepnął cicho: „Jak tu ładnie…”

 

 

             Idzie wiosna

Strojna w zieleń
poprzez ziemię
idzie wiosna.
Cała w kwiatach
w śpiewie ptaków,
w blasku słońca.
Jasną chmurę
ma nad czołem,
uśmiechnięta.
Wiatrem miękkim
pełnym ciepła owinięta.
Idzie ziemią,
idzie wodą,
jak to wiosna.
Aż do lata
dojdzie strojna,
by tam zostać.