.:Strona Główna | .:Przedszkole | .:O Nas | .:Grupy | .:Dla Rodziców | .:Aktualności | .:Sukcesy | .:Archiwum | .:Kontakt

 

 

MISIE     

grupa 5- dzieci 4-,5 - letnie   

     Nasza grupa liczy 25 wesołych przedszkolaków, 4 i 5-letnich. Nazywamy się „Misie”, jest nas 10 chłopców i 15 dziewczynek. Bardzo lubimy chodzić do przedszkola, większość z nas uczęszcza tu już drugi rok. Z radością powitaliśmy nowe koleżanki i kolegów. Wspólnie bawimy się i uczymy, a opiekę nad nami sprawują Pani Wiesia i Pani Justynka. O czystość na naszej sali i przyniesienie pysznych posiłków z przedszkolnej kuchni dba Pani Halinka. Każdy dzień w przedszkolu to dla nas nowe wyzwania, bardzo lubimy wykonywać prace plastyczne, wiele radości sprawia nam nauka piosenek i tańców, lubimy też zabawy w przedszkolnym ogrodzie i spacery po najbliższej okolicy.

 

Uwaga Rodzice

Jeżeli chcecie Państwo porozmawiać z nauczycielką o swoim dziecku, czekają na Was:

Wiesława Ptak–   wtorek 14.45 - 15.15

Justyna Kasprowicz – poniedziałek 15.00 – 15.30

Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na marzec 2019 roku.

Rozwijanie mowy i myślenia, doskonalenie umiejętności formułowania  i weryfikowania hipotez. Rozwijanie wyobraźni poprzez słuchanie tekstów literackich, poszerzanie zainteresowań czytelniczych, rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia.

Rozbudzanie poczucia przynależności do regionu pochodzenia, rozwijanie umiejętności korzystania z mapy, określanie położenia. 

Doskonalenie umiejętności uważnej obserwacji, rozpoznawanie oznak wiosny, uwrażliwianie na zmiany w przyrodzie, zapoznanie z tradycją topienia marzanny.
Poznanie warunków prawidłowej hodowli roślin, poszerzanie słownika  o nazwy narzędzi ogrodniczych, zapoznanie z warzywami cebulowymi oraz poznanie ich właściwości leczniczych. Poznanie wartości odżywczych warzyw oraz sposobów ich przygotowywania.
Zapoznanie z cyklem życia motyla, poznanie budowy ciała i środowiska życia motyla.
Wprowadzenie litery „W, w, C, c, G, g, Ł, ł”, doskonalenie słuchu fonemowego.
Doskonalenie motoryki małej podczas prac plastycznych, eksperymentowanie  z farbami, rozwijanie ekspresji twórczej.
Kształtowanie słuchu oraz pamięci muzycznej i ruchowej, rozwijanie sprawności ruchowej.

 

 

Tematyka:

1. W marcu jak w garncu.
2. Porządki w ogrodzie.
3. Witaj wiosno.
4. Zwierzęta na wiejskim podwórku.

 

Nauka wiersza: Prośba do słoneczka
Nauka piosenki: Wiosna w błękitnej sukience

 

               Prośba do słoneczka
 

Malutka główka krokusa
nad śniegiem się pojawiła.
To znaczy, że już wkrótce
przybędzie wiosna miła.

Słoneczko nasze kochane,
bardzo cię prosimy.
Ogrzewaj mocno ziemię,
zacieraj ślady zimy.

Pod śniegiem mocno bije
pani przyrody serce.
Słoneczko wyślij promienie,
daj ciepła jak najwięcej.

Urośnie młoda trawa,
rozwiną się pąki na drzewach.
Dla ciebie miłe słoneczko
każdy ptaszek zaśpiewa.


 

 

       

        Wiosna w błękitnej sukience
 

Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.

ref: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.

Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy.
Wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.

ref: Wiosna buja w obłokach…

Nocą się skrada z kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.